حوادث

افزایش ۱۲۶ درصدی کلاهبرداری‌ در فضای مجازی

حجم جرایم اقتصادی و کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی در شش ماهه نخست سال نسبت به سال های گذشته با افزایش روبرو بوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که اخیراٌ با کلاهبرداری در فضای مجازی روبرو شد انجمن حمایت از کودکان بهشت است به طوری که کلاهبرداری با نام انجمن کودکان بهشت همچنان وجود دارد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: حجم جرایم اقتصادی و کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی در شش ماهه نخست سال نسبت به سال های گذشته با‌ ۱۲۶ درصد افزایش روبرو بوده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: یکی از مواردی که اخیراٌ با کلاهبرداری در فضای مجازی روبرو شد انجمن حمایت از کودکان بهشت است که سوء استفاده کنندگانی در فضای مجازی از عنوان این انجمن بهره بردند و اقدام به ساخت وب سایتی به همین نام کرده اند.

وی افزود: انجمن حمایت از کودکان بهشت وب سایتی نداشته و از طریق اینترنت جذب کمک نمی‌کند و درگاهی ندارد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: این پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شده است و به درخواست تمام افرادی که متضرر شدند رسیدگی می‌شود، همچنین به افرادی که قصد کمک به خیریه‌ها را دارند توصیه می‌شود پرداخت‌های خود را از طریق درگاه بانکی امن انجام دهند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش آمار جرائم برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا از طریق بانک مربوطه اقدام کنند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

یلدا توکلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا