پزشکی و سلامت

افرادی که باید کمتر حمام بروند

محیطی که بیماران دیابتی زندگی می کنند باید رطوبت نسبی مناسب داشته باشد.شستشوی بدنشان را به هفته‌ای دو یا سه بار تقلیل دهند و همچنین استفاده از پاک کننده‌های بسیار قوی و قلیایی برای این افراد ممنوع است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، افراد دیابتی شستشوی بدن را در زمستان به هفته‌ای دو یا سه بار تقلیل دهند. دکتر نصرت پورسینا در مورد مراقبت‌های پوستی در زمستان گفت: پوست یکی از بزرگترین ارگان‌های بدن است که در فصول مختلف احتیاج به مراقبت‌های ویژه دارد.

به عنوان مثال در زمستان که هوا سرد و در بعضی از مناطق خشک و سرد است برای گروه‌های خاصی مانند اطفال و افراد مسن مشکل ساز می‌شود و یا حتی بیماران دیابتی یا مبتلایان به فشار خون بالا که داروهای ادرارآور مصرف می‌کنند و خود به خود دارای پوست خشک هستند در فصول زستان و پاییز این خشکی تشدید می‌شود. وی ادامه داد: در کودکانی که سابقه درماتیت اتوپیک دارند در فصل زمستان بیماریشان تشدید می‌شود بنابراین به این گروه‌های خاص توصیه‌های ویژه در فصل زمستان داریم.

شستشوی بدنشان را به هفته‌ای دو یا سه بار تقلیل دهند و همچنین استفاده از پاک کننده‌های بسیار قوی و قلیایی برای این افراد ممنوع است. وی همچنین توصیه کرد: از صابون‌ها یا شامپوهای بدن کرم دار استفاده کنند و مدت زیادی در حمام نمانند و بعد از خروج از حمام حتما پوست بدن را با لوسیون‌های مخصوص بدن چرب کنند.

از کیسه‌های زبر، لیف‌های ضخیم که سبب ایجاد خراش‌های بسیار کوچک روی پوست می‌شود استفاده نشود. محیطی که این بیماران زندگی می کنند باید رطوبت نسبی مناسب داشته باشد به عنوان مثال اگر از بخاری گازی استفاده می‌شود حتما روی آن یک ظرف آب قرار گیرد.

تغذیه در زمستان نیز باید متناسب باشد و استفاده از سبزی و میوه جات مخصوص برای افراد مسن توصیه می شود.کودکانی که در معرض آفتاب و باد سرد قرار می گیرند حتما از دستکش‌های نخی، کلاه، عینک، کرم مرطوب کننده مخصوص به اضافه کرم ضدآفتاب استفاده کنند. افراد مسن هم از نرم کننده‌های قوی بعد از هر بار شستشوی دست و صورت استفاده کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا