آرایش و زیبایی

آفتاب سوختگی را با این سبزی‌ها از صورتتان پاک کنید

 برخی از سبزی‌ها و گیاهان طبیعی وجود دارند که حتی بهتر از داروهای شیمیایی می‌توانند سبب بهبود و درمان التهابات پوستی بویژه آفتاب سوختگی که یک مشکل شایع در فصول گرم سال است شوند و در عین حال عوارض داروهای شیمیایی را ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پزشکان و متخصصان پوست و مو به افرادی که در اثر مجاورت با نور خورشید در فصول بهار و تابستان دچار آفتاب سوختگی شدید شده‌اند، استفاده از گیاهانی مانند آلوئه ورا و یا عرق گل ختمی را توصیه می‌نمایند.

گفتنی است، عرق گل ختمی می‌تواند سبب التیام پیدا نمودن زخم و سوختگی پوستی ناشی از آفتاب سوختگی در افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، استفاده از محلول گل ختمی به همراه آب و قرار دادن محلول خنک آن بر روی پوست می‌تواند درد و سوزش آفتاب سوختگی را درمان نماید.

پزشکان شستشوی صورت با این محلول و یا کمپرس کردن صورت توسط گاز استریل و یا پنبه بهداشتی آغشته به محلول عرق گل ختمی را پس از مجاورت با آفتاب به افراد توصیه می‌کنند.

گیاه آلوئه ورا نیز می‌تواند سبب برطرف کردن سوختگی پوست شود و برای استفاده از آن به عنوان یک داروی ضد آفتاب سوختگی عصاره داخلی آن به صورت خنک را می‌توان بر روی پوست قرار داد و آنگاه چند دقیقه بعد از خشک شدن و از دست دادن خنکی می‌توان آن را از روی صورت پاک نمود.

پزشکان در عین حال به افراد توصیه می‌کنند برای استفاده از این گیاهان طبیعی به عنوان داروی ضد التهاب و سوختگی ازنوع مرغوب و گیاهان تازه استفاده نمایند و درعین حال با پزشک متخصص پوست و مو برای استفاده از این روش‌ها مشورت نمایند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا