اجتماعیتازه هاجهان

کفش مسیریاب ابداع شد

یک محقق، کفی کفشی ابداع کرده است که با به لرزش درآوردن کف پا مسیر را به انسان نشان می دهد.

به گزارش ایرنا از دیلی میل، روزهای استفاده از موبایل برای پیدا کردن مسیر به زودی به پایان می رسد.

یک محقق دانشگاه ماساچوست کفی کفشی ابداع کرده است که در هر کفشی جا می شود و با به لرزش در آوردن کف پاها مسیر درست یک آدرس را به فرد نشان می دهد.

این کفی های که از جنس سلیکون هستند در یک جفت کفش انداخته می شوند و زمانی که لازم است تغییری در مسیر ایجاد شود با لرزش کف پا به کاربر اطلاع می دهد.

به این ترتیب فردی که کفش های حاوی این کفی را به پا دارد، بسته به این که کف کدام پایش به لرزه درآید باید به چپ یا راست بپیچد.

به این معنی که شخص دیگر نیازی به نگاه کرده به صفحه نمایش تلفن همراه خود برای پیدا کردن مسیری که می خواهد برود ندارد.

این کفی کفش شامل سه موتور لرزشی ، یک پد پذیرا، یک میکرو کنترلر و یک بلوتوس و باتری کم قدرت است.

این کفی ها را در هر کفش معمولی می توان جا داد.

برای استفاده از این کفش ها ، ابتدا فردی که آنها را به پا دارد از طریق یک ابزار آن لاین به نام ShoeCentral ثبت نام می کند سپس این فناوری به یک تلفن هوشمند متصل می شود و همانند یک راهنمای گردشگری عمل کند.

این فناوری هوشمند با به لرزش درآوردن پاها مسیر را به فرد نشان می دهد و حتی مکان های جدیدی که ممکن است مورد علاقه فرد باشد را به او یادآوری می کند.

کار با این کفش ها بسیار راحت است به این صورت که اگر کف پای راست به لرزش درامد شخص باید به راست و اگر کف پای چپ به لرزش درآمد فرد باید به چپ بپیچد.

و در صورتی که کاربر هیچ لرزشی را در کف پاهای خود احساس نکند باید به مسیر ادامه دهد تا به مقصد برسد.

به این ترتیب کفش ها به یک نقشه درمی آیند و کاربر را به مقصد هدایت می کنند و کاربر هم فرصت می یابد تا به جای اینکه به صفحه نمایش نگاه کند به اطراف بنگرد.

کاربر نیز می تواند این فناوری را به فهرست دیجیتالی کارهای روزانه خود که در تلفن همراهش ذخیره کرده متصل کند سپس این فناوری هوشمند هر وظیفه را به درستی شناسایی کرده و زمانی که کاربر به مکانی می رسد که باید کارهای روزمره خود را انجام دهد با به لرزش دراوردن دو پا برای دو بار به او یادآوری می کند که کدام کار را باید انجام دهد و برای کار بعدی آماده شود.

هنوز این کفی های هوشمند تجاری سازی نشده اند و تنها نمونه اولیه آن ساخته شده اند.

هنوز هیچ قیمتی نیز برای آن مشخص نشده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا