دانستنی هاسلامت و تندرستی

نسل جدید طول عمر بیشتری دارند

سلامت کمتر؛ زندگی بیشتر

نسل جدید ممکن است طولانی تر از بزرگان نسل قبل زندگی کند اما سلامتی آنها کم تر خواهد بود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که احتمالا نسل جدید طول عمر بیشتری دارند اما آنها در سلامت کمتری به سر می برند.

علم نشان داده است که افراد متولد دهه هشتاد و نود میلادی احتمالاً عمر بیشتری دارند. اما خبر بد این است که شما احتمالاً سالهای زیادی را با سلامتی ضعیف زندگی می کنید.

طول عمر بیشتر نسل جدید
طول عمر بیشتر نسل جدید

مطالعات جدید در خصوص طول عمر نسل جدید

یک مطالعه جدید نشان داده است که نسل جدید احتمالاً سالهای بیشتری زندگی می کنند اما از سلامتی پایینتری نسبت به افراد بزرگتر در دهه 60 و اوایل دهه 70 زندگی خواهند کرد.

در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید که نسل های جوان زندگی سالم تری نسبت به اجداد قدیمی خود داشته باشند، تحقیقات جدید نشان داده است که افراد در انگلستان در دهه چهل و پنجاه سالگی به طور متوسط ​​از نظر جسمی به مراتب سلامتی کمتری از بزرگان خود در همان سن دارند.

این تحقیق که نسل های متولد شده بین سالهای 1945 و 1980 را با هم مقایسه کرده، نشان داد که گرچه متولدین سالهای بعد بیشتر زندگی می کنند، نسل قبلی که در حال حاضر در دهه چهل و پنجاه سالگی است، در مراحل اولیه زندگی خود از شرایطی مانند دیابت و چاقی رنج می برد.

این یافته ها، که در ژورنال مطالعات جمعیتی منتشرشد، به داده های مربوط به 135189 نفر از افراد بین 25 تا 64 سال که در نظرسنجی بهداشتی سالانه در انگلیس  شرکت کرده اند، انجام شده است.

از شرکت کنندگان سؤال شد که آیا آنها از سلامتی ضعیف، بیماری طولانی مدت و طیف وسیعی از شرایط مزمن مانند بیماری قلبی عروقی و دیابت برخوردار هستند یا خیر.

پرستاران علاوه بر اینکه از نظر سلامتی بر روی آنها سؤال شده است، فشارخون، شاخص توده بدنی (BMI) و هموگلوبین را اندازه گیری کردند که می تواند نشان دهد فرد مبتلا به دیابت است یا خیر.

سپس این تیم نتایج را برای گروههای سنی مختلف مقایسه کردند و از این داده ها برای محاسبه تغییرات امید به زندگی سالم در طول نسل و همچنین سالهایی که احتمال دارد در سلامت ضعیف سپری شوند، استفاده کردند.

آنها گفتند كه نیمی از دستاوردهای امید به زندگی بین سالهای 1993 تا 2003 احتمالاً در سلامت ضعیف صرف می شود و در سالهای 2003 تا 2013 به یک پنجم از دستاوردهای سلامتی رسیده اند.

محققان دریافتند کسانی که بعدها متولد شده اند به احتمال زیاد دچار دیابت، اضافه وزن می شوند و به طور کلی از بیماری قلبی عروقی و سلامتی پایین گزارش می کنند.

طول عمر بیشتر نسل جدید

کودکان در همان سن و سال نسبت به اجداد جوان خود سالم تر بودند.

پروفسور جورج Ploubidis، نویسنده ارشد، استاد جورج Ploubidis، از مرکز مطالعات طولی UCL، اظهار داشت:

“در اوایل قرن بیستم، افزایش امید به زندگی با افزایش طول عمر همراه بود نسل های جوان بیشتر عمر می کردند.

وی گفت:

“به نظر می رسد، برای نسل هایی که بین سالهای 1945 و 1980 متولد شده اند، این روند متوقف شده است. انتظار می رود کسانی که بعدا متولد می شوند عمر طولانی تری داشته باشند، اما سالها سال بیشتر از این بیماری برخوردار هستند.”

نویسندگان این مطالعه معتقدند که این نتایج می تواند در خدمات درمانی بهتر تأثیر بگذارد.

دکتر استفن جاورج، نویسنده اصلی، از دانشگاه کالج لندن می گوید:

“مطالعه ما نشان می دهد که، برای کسانی که در بین سالهای 1945 تا 1980 متولد شده اند، روند کلی به سمت افزایش سالها در وضعیت ضعیف در سلامتی است، با این وجود برخی از شرایط بهداشتی در سنین بالاتر آغاز می شود.” (UCL) اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی.

“این پیامدهای نگران کننده ای برای خدمات مراقبت های بهداشتی دارد، که به دلیل افزایش جمعیت در حال حاضر با افزایش تقاضا روبرو هستنند.

این یافته ها در حالی صورت می گیرد که تحقیقات بیشتر در اوایل سال جاری نشان داد که افراد ثروتمند می توانند انتظار داشته باشند به طور متوسط ​​هشت تا نه سال “سالم”تر، زندگی کنند.

این مطالعه که در مجله Gerontology به چاپ رسیده است، بررسی کرده است که چه مدت بزرگسالان می توانند انتظار داشته باشند که زندگی بدون معلولیت داشته باشند، نه اینکه تنها به دنبال امید به زندگی باشند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا