تغذیه سالم

مصرف خودسرانه “هندوانه ابوجهل” در ديابتي ها ممنوع

hgrgrergیک متخصص طب سنتی گفت: مصرف خودسرانه هندوانه ابوجهل كه اخيرا نيز شيوع زيادي پيدا كرده است، علاوه بر سمی بودن می تواند موجب خونريزي شديد گوارشي در ديابتي ها شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مجید امتیازی ضمن بیان این مطلب گفت: بيماري ديابت يك بيماري مزمن، متابوليك و ژنتيكي است كه پيش زمينه بسياري از بيماري ها از جمله بيماي هاي قلبي- عروقي، چشمی، بيماري كليوی، كبدي و اختلالات فشارخون مي شود.

وی مصرف خودسرانه داروهاي گياهي در بيماران ديابتي هشدار داد و تصريح كرد: از ديدگاه طب سنتي اختلال هضم يا اختلال در سيستم گوارشي زمينه ساز بيماري ديابت است بنابراين اولين قدم در درمان اين بيماري اصلاح تغذيه حتي قبل از شروع دارو است.

وي افزود: به منظور درمان ديابتي ها در گام اول حدود 3 ماه بايد شيوه تغذيه شان بر حسب مزاج و نوع بيماري ديابت تغيير يابد.

امتيازي با بيان اين كه بيماري ديابت به دو دسته دیابت گرم و سرد تقسیم می شود، خاطرنشان كرد: روش درماني اين دو نوع نيز با هم متفاوت است و بر حسب مزاج افراد اقدامات درمانی خاص که شامل اصلاح رژیم غذایی و تجویز داروست، صورت می­گیرد.

اين متخصص طب سنتي با تاكيد بر تغذيه صحيح به منظور پيشگيري از بروز ديابت متذكرشد: با اصلاح الگوی تغذیه ای مي توان از بروز بسياري از بيماري ها جلوگيري كرد.

وي هم، غم، استرس و فشاررواني را از ديگر علل بروز و افزايش ديابت در جوامع حال حاضر دانست و توصيه كرد: اصلاح و تنظيم خواب و بيداري، شيوه زندگي و كنترل استرس از جمله اصولي است كه از بروز بيساري از بيماري ها از جمله بيماري ديابت پيشگيري مي كند.

وي تاكيد كرد: داروهاي گياي هم مثل داروهاي شيميايي بايد تحت نظر متخصص تجويز و مصرف شود.

اين متخصص طب سنتي در يزد با تاكيد بر عدم مصرف خودسرانه داروهاي گياهي در در بيماران ديابتي هشدارداد: مصرف خودرسانه هندوانه ابوجهل موجب خونريزي شديد گوارشي در ديابتي ها مي شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا