آشپزی و آشپزخانهنوشیدنی

دمنوش زنجبیل برای شبهای پاییزی

دمنوش زنجبیل برای شبهای پاییزی. برای تهیه هر فنجان دمنوش زنجبیل باید از ۲ گرم پودر زنجبیل یا یک الی دو قاشق چای خوری ریشه رنده شده ی زنجبیل استفاده کنید. در این مطلب ما به شما طرز تهیه دمنوش زنجبیل را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

برای هر فنجان دمنوش از یک فنجان آب جوش استفاده کنید. زنجبیل را به آب جوش اضافه کنید و دست کم به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید داخل آب دم بکشد. دمنوش را از صافی عبور دهید تا داخل فنجان بریزید،دمنوش شما آماده است.نوش جان!

می توانید چیزهای دیگری نیز به دمنوش زنجبیل بیفزایید، از جمله لیمو، دارچین، زردچوبه، و عسل استفاده کنید که دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

خواص زنجبیل برای درمان بیماری های تنفسی

دستگاه تنفسی همیشه در معرض عفونت های ناشی از ویروس و باکتری قرار دارد. یکی از معروف ترین ویروس های دستگاه تنفسی ویروس سین سیشیال تنفسی (RSV) است.

زنجبیل تازه می تواند با این ویروس و سایر ویروس های دستگاه تنفسی مبارزه کند، و باعث پیشگیری از بروز سرفه و سایر علائم آنفولانزا شود.

عامل کلیدی اثربخشی زنجبیل بر این ویروس ها چیست؟

برای مبارزه با عفونت های تنفسی باید حتما از زنجبیل تازه استفاده شود. برای تهیه ی چای یا دمنوش زنجبیل از ریشه ی تازه ی این گیاه استفاده کنید تا از فواید ضد ویروسی آن بهره مند شوید. مطالعه ی دیگری نشان داده است، زنجبیل در مبارزه علیه باکتری استرپتوکوک نیز موثر است. گلو درد چه طور؟ اگر در ناحیه ی گلوی تان احساس سوزش کرده اید، پیش از مراجعه به مطب پزشک، و امیدواری به تجویز مقداری آنتی بیوتیک، برای چند روز مقداری دمنوش زنجبیل بنوشید.

زنجبیل در درمان مشکلات قلبی عروقی و عضلانی، به خصوص برای علائم مشترک آنفلوانزا، سرماخوردگی و سرفه بسیار موثر است برای به دست آوردن بیشترین خواص آن، می توانید آن را به یک چای ضد ویروسی قوی خانگی که دستور تهیه اش را در بخش نوشیدنی ها از زندگی سالم خواهیم گفت تبدیل کنید. اگر میخواهید خواص ضد ویروسی زنجبیل را تقویت کنید، می توانید آن را با سایر مواد دارویی ترکیب کنید و آن را به عنوان یک شکل از چای مصرف کنید. به این ترتیب شما بیشترین مزایا را دریافت خواهید کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا