آشپزی و آشپزخانهنوشیدنی

چای زنجبیل

چای زنجبیل یا دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل دمنوشی متفاوت و خوش عطر و تند، حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و دمنوشی با خاصیت ضد بیماری است. زنجبیل از ادویه های ضد التهاب و در تقویت سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار است. در این مطلب میخواهیم طرز تهیه دمنوش زنجبیل را به شما آموزش دهیم و همچنین در خصوص فواید و خواص زنجبیل صحبت کنیم.

درست ‌کردن چای زنجبیل روی گاز

مواد لازم

  • ۵ سانتیمتر ریشه‌ زنجبیلِ تازه
  • ۴ فنجان آب
  • عسل 

طرز تهیه چای زنجبیل یا دمنوش زنجبیل

پوست زنجبیل را بکنید و آن را به ورقه‌های نازک برش‌ دهید، سپس آب را در یک شیرجوش بریزید و بگذارید به جوش آید. بعد از به جوش آمدن آب زنجبیل را اضافه کنید. درب شیرجوش را بگذارید و گاز را خاموش کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان دهید تا چای دم بکشد.

برش‌های زنجبیل را جدا کنید و دمنوش را در لیوان دلخواه‌تان بریزید. برای طعم‌دار کردن عسل اضافه کنید. سپس هم ‌بزنید و از طعم این چای لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟

فواید و خواص زنجبیل

چای زنجبیل یا دمنوش زنجبیل
فواید و خواص زنجبیل

مطالعات نشان داده که زنجبیل بر کاهش حالت تهوع دوران اولیه‌  بارداری مؤثر است و می‌تواند در حالت تهوعِ ناشی از شیمی درمانی را هم کاهش بدهد.

پژوهش ها نشان داده‌اند که زنجبیل به‌اندازه‌ی داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن در کاهش دردهای دوره‌ی قاعدگی مؤثر است. همچنین مکمل های های غذایی زنجبیل به کنترل قند خون و کنترل چربی خون کمک می‌کند.

زندگی سالم مجله ای برای همه سلیقه ها

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا