پزشکی و سلامت

چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟

 

زنجبیل مواد غذایی ایده آل برای کسانی است که می خواهند وزنشان را کم کنند، به دلیل اینکه اشتها را کاهش می دهد و به از بین بردن چربی کمک میکند.

زنجبیل مواد غذایی ایده آل برای کسانی  است که می خواهند وزنشان را کم کنند، به دلیل اینکه اشتها را کاهش می دهد و به از بین بردن چربی کمک میکند.در طول چند سال گذشته زنجبیل طرفداران زیادی پیدا کرده چون تحقیقات انجام شده نشان داده است که زنجبیل خاصیت دارویی زیادی دارد.همانطوریکه می دانیم زنجبیل اثرات سودمند زیادی بر سلامت انسان  دارد که ما بارها و بارها درباره آن نوشته ایم  اما یک دسته از افراد هستند که خوردن  زنجبیل برای آنها ضرر دارد این افراد عبارتند از
خانمهای حامله
زنجبیل حاوی  مواد محرک قدرتمندی است که می تواند  باعث انقباضات زودرس شود.این افراد بخصوص در ماههای آخر بارداری باید از زنجبیل استفاده نکنند
افرادی که می خواهند وزنشان زیاد شود
زنجبیل مواد غذایی ایده آل برای کسانی که می خواهند لاغر شوند،چون اشتها را کاهش میدهد و همین باعث از بین رفتن چربی می شود . از سوی دیگر، افرادی که بیش از حد ضعیف هستند و می خواهند چاق شوند نباید از زنجبیل استفاده کنند، و همچنین هر گونه مکمل های حاوی زنجبیل اجتناب کنند.
افراد مبتلا به اختلال خون
زنجبیل  برای سرعت بخشیدن به گردش خون بکار می رود  به طور کلی خوب است، اما برای کسانی که اختلالات خونی مانند  بیماری هموفیلی دارند نباید استفاده کننددر این صورت این گیاه ممکن است بیماری را بدتر کند.
افرادی که داروهای تنظیم فشار خون یا دیابت استفاده میکنند
اگر شما هم این بیماری ها را دارید و دارو مصرف میکنید نباید از زنجبیل استفاده کنید چرا که ممکن است در بدن تاثیر تضادی داشته باشد .

دکتر سلام

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا