دسته بندی نشده

بیشتر بدانیم، ایمن تر برانیم

هر روز یک نکته از آیین نامه راهور
شماره گذاری

دانستن اطلاعات آیین نامه راهنمایی و رانندگی، برای همه شهروندان مخصوصا رانندگان عزیز یک امر ضروری است. بدیهی است هنگامی که رانندگی می کنیم برخی نکات را فراموش کرده باشیم. این مرور کوتاه روزانه، شاید در تصمیم گیریها به ما کمک کند تا بهتر برانیم، خدای ناکرده تصادف نکنیم و از همه مهمتر برابر قانون، جریمه نشویم.

من از شما می خواهم این چند خط را تا به آخر مطالعه بفرمایید:
? ماده ۲ -هر وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک متصل که در راه هـا حرکـت مـی کنـد و همچنین وسایل نقلیه موتوری ویژه کشاور‌زی، صنعتی و عمرانی بایـد دارای شـماره باشـند. راننـدگی بـا وسایل نقلیه ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشند، ممنوع اسـت، مگـر اینکه پیشتر مجوز حرکت از راهنمایی و رانندگی دریافت کرده و همراه داشته باشند.

ماموران راهنمـایی و رانندگی و پلیس راه از تردد خودروهای متخلف از این ماده، تا انجام شماره گذاری جلـوگیری بـه عمـل خواهند آورد.
?تبصره ۱ -تا زمانی که انجام عملیات شماره گذاری وسایل نقلیه کشاورزی، صـنعتی و عمرانـی بـه طور کامل از سوی راهنمایی و رانندگی صورت نپذیرفته است و پس از آن، تـردد ایـن وسـایل بـر اسـاس دستورالعملی که به تایید وزارتخانه های کشور و راه و ترابری می رسد، انجام خواهد شد.
?تبصره ۲ -خودروها و موتورسیکلت ها و دوچرخه های ساخت داخـل و وارداتـی از نظـر ایمنـی و کیفیت باید استانداردهای مصوب موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را دارا باشـند و بـه عـلاوه از نظر آلودگی های زیست محیطی، استانداردهای مصوب شورای عـالی حفاظـت محـیط زیسـت را رعایـت نموده باشند.
?تبصره ۳ -تشخیص انواع وسایل نقلیه غیر موتوری که باید شـماره گـذاری شـوند بـا راهنمـایی و رانندگی است، مگر در مواردی که قانون خاصی وجود داشته باشد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

یلدا توکلی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا