روانشناسی

4 علامت کمتر شناخته شده افسردگی

۴ نشانه که می گوید شما افسرده هستید

براساس آمار و ارقام دفتر آمار ملی، تقریباً از هر پنج نفر یک نفر در طول بیماری کرونا ویروس دچار علائم و نشانه های افسردگی شده اند. در این مطلب میخواهیم شما را با ۴ علامت افسردگی کمتر شناخته شده آشنا کنیم.

این رقم از زمان وقوع شیوع کرونا تقریباً دو برابر شده است، به طوری که مردم به طور فزاینده ای در مورد سلامت، امنیت شغل و مدیریت پول خود نگران هستند. مشکلات هضم یکی از نادرترین علائم مسئله سلامت روان است.

در حالی که برخی از علائم افسردگی، مانند کمبود انرژی و احساس اضطراب، علائم شناخته شده ای هستند که می شناسیم علائم شناخته شده کمتری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

رز ودرلی، مدیر محتوای Mind ، به یاهو توضیح داد که از آنجا که علائم و علائم مختلف افسردگی وجود دارد و افراد مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد، دانستن اینکه چه کسی ممکن است از آن رنج ببرد، دشوار است.

مشکلات بهداشت روانی

مشکلات بهداشت روانی نه تنها بر افکار و احساسات ما بلکه بر رفتار ما نیز تأثیر می گذارد. مشکلات بهداشت روانی همچنین می تواند علائم جسمی داشته باشد. ممکن است احساس بی قراری، تحریک پذیری، گناهکار یا منزوی بودن داشته باشید و نتوانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

یا ممکن است شما یک احساس غیر واقعی را تجربه کرده و احساس خالی یا بی حسی کنید. ممکن است از وقایع و فعالیت های اجتماعی که معمولاً از آنها لذت می بردید، اجتناب کنید، تصمیم گیری برایتان دشوار می شود یا برای به خاطر سپردن یا تمرکز بر روی کارها مشکل دارید. ممکن است متوجه شوید که بیش از حد معمول غذا می خورید یا می خوابید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که تمام مدت احساس خستگی می کنید یا دردهای جسمی و دردهایی را تجربه می کنید که دلیل مشخصی ندارد.

نشانه های افسردگی
۴ علامت افسردگی ( نشانه های افسردگی )

برخی از علائم افسردگی که کمتر می شناسید عبارتند از :

بی حوصلگی

لیندا بلر، روانشناس بالینی توضیح می دهد: در اثر افسردگی اگر امورتان درست پیش نرود، خیلی سریع اذیت می شوید و اغلب می توانید از کارهایتان بترسید و پشیمان شوید.

حالت قرنطینه باعث می شود شما نسبت به اینکه زندگی شما چگونه تحت تأثیر قرار گرفته است بی تاب باشید و بنابراین ممکن است این نشانه افسردگی نباشد، اما اگر این رفتار برای شما کمی بیگانه باشد، پس ارزش این را دارد که فکر کنید آیا ممکن است پشت سر بیشتری داشته باشد.

انزوا

کنار آمدن با قرنطینه دشوار است، همانطور که تنظیم زندگی با شرایط جدید که در آن باید ماسک بزنیم و وسواس در تمیزی  بخشی از زندگی روزمره ما شده است.

اما اگر به خصوص در زمینه قطع و عدم برقراری ارتباط با دیگران احساس می کنید، این می تواند نشانه افسردگی سطح پایین باشد.

سالی بیکر، درمانگر سالمندان توضیح می دهد: افراد ممکن است احساس انزوای بیشتری داشته باشند و دوست نداشته باشند که با دوستانشان ارتباط برقرار کنند.

 عدم بیرون رفتن در طول روز، توانایی بدن فرد را در تامین ویتامین D كاهش می دهد. مقادیر كم این ویتامین با علائم افسردگی ارتباط نزدیكی دارد. افرادی که دارای افسردگی خفیف هستند ممکن است بگویند: از من نخواهید که هیچ کاری را برنامه ریزی کنم.

تماشای تلویزیون

تماشای تلویزیون  روزانه در طول اوج بیماری همه گیر، بخشی از زندگی ما شده است. بسیاری از مردم اعتراف کردند که اخبار را تماشا نمی کردند زیرا مصرف این اخبار منفی خیلی دشوار است، اما دیگران وارد رفتاری شده اند که تحت عنوان “پیمایش عذاب” شناخته می شود.افزایش تماشای اخبار تلویزیون بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد و خوب نیست.

مشکل در غذا خوردن

بسیاری از افرادی که  احساس اضطراب دارند، می دانند که معده انسان اغلب می تواند اولین نشانگر این باشد که چیزی در روان و بدن شما درست نیست. علائمی مانند ناراحتی معده و اسهال با استرس طولانی مدت مرتبط هستند.

این فقط مسائل مربوط به هضم نیست که باید مراقب آن باشید. اگر خودتان متوجه شده اید که در برنامه های معمول غذا خوردن شما تغییر رخ داده و خود را با کربوهیدرات خود دارویی می کنید، این نیز می تواند نشان دهد که چیزی در روان شما درست نیست. کربوهیدرات ها در مغز مشابه سروتونین عمل کرده و اثر آرام بخش دارند.

آین نشانه های افسردگی را جدی بگیرید. ۴ علامت افسردگی

سایت زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا