دانستنی هاکرونا

احتمال انتقال کرونا با سیگار کشیدن

اسپانیا پیشرو در ممنوع کردن سیگار

احتمال انتقال کرونا با سیگار کشیدن . سیگار کشیدن در زمان کرونا ممنوع !

اسپانیا، سیگار کشیدن در فضای باز را در برخی از مناطق این کشور ممنوع کرد تا شیوع کرونا را از بین ببرد و همان‌ طور که دیروز رئیس‌جمهور این کشور توضیح داد کارشناسان معتقدند که دود دخانیات عاملی برای گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا است.

متخصصان نیز در حال مطالعه بر روی این محدودیت ها هستند. به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا، استعمال دخانیات در دو منطقه اسپانیا ممنوع اعلام‌شده است.

سیگار کشیدن در زمان کرونا
سیگار کشیدن در زمان کرونا

سیگار کشیدن در زمان کرونا

بر اساس قانونی که روز پنجشنبه در منطقه شمال غربی گالیکش به اجرا درآمد سیگار کشیدن در این منطقه در صورت عدم امکان حفظ مسافت دوم‌تری و درملأعام ممنوع شد. بنابر آنچه دولت گفته افراد سیگاری آلوده می‌توانند قطرات حامل ویروس را هنگام بازدم منتقل كنند.

دولت منطقه‌ای جزایر قناری اسپانیا نیز سیگار کشیدن در فضای باز را ممنوع اعلام کرده که روز جمعه به همراه اجبار پوشیدن ماسک صورت در کلیه اماکن عمومی به اجرا درآمد. مقامات مناطقی ازجمله مادرید و اندلس نیز گفتند كه ممنوعیت‌های سیگار كشیدن مشابهی را در نظر می‌گیرند.

این قوانین جدید در حالی صورت می‌گیرد که اسپانیا از 21 ژوئن با پایان دادن به قرنطینه خود، یکی از سخت گیرانِه ترین کشورهای جهان در رابطه با کرونا بوده است. اسپانیا با جمعیت 47 میلیون نفری، با نزدیک به 252000 مورد اولین کشور اروپایی بود که با ویروس برخورد کرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز گفته است كه مصرف‌کنندگان دخانیات می‌توانند احتمال انتقال این بیماری را افزایش دهند، زیرا این امر شامل تماس انگشتان با لب‌ها است.

در خارج از اروپا، آفریقای جنوبی نیز فروش دخانیات را ممنوع اعلام کرده است زیرا ممکن است باعث شود که افراد از فاصله اجتماعی فاصله بگیرند درحالی‌ که اردن نیز سیگار کشیدن را در اماکن عمومی بسته ممنوع اعلام کرد.

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا