تغذیه سالم

غذای گیاهی را جایگزین گوشت کنید

جایگزین گوشت و لبنیات با غذای وگان

یک مطالعه جدید نشان داده که جایگزین گوشت و لبنیات با غذای وگان می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا یک سوم کاهش دهد.

این خبر خوبی برای گیاهخواران است، زیرا محققان دریافته اند که حتی افرادی که گهگاهی رژیم غذایی گیاهی سرو می کنند مزایای آن را می بینند.

با خوردن گوشت قرمز و جایگزین کردن آن با آجیل و دانه هر روز ، مردم 30 درصد کمتر از بیماری کرونر قلب می میرند.

حتی اگر نمی توانید به طور کامل از گوشت خودداری کنید، افرادی که فقط 3 درصد از مصرف روزانه خود را به رژیم غذایی مبتنی بر گیاه تغییر می دهند می توانند شانس خود را برای از بین رفتن بیماری قلبی تا یک دهم کاهش دهند.

این تحقیق توسط انستیتوی ملی سرطان در مریلند، ایالات متحده نیز بسیار مهم است و طی 16 سال گذشته روی آن کار شده است، و داده های 400000 نفر را برای تعیین نتایج تجزیه و تحلیل کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا گیاهخوار شدن مضر است؟

دانشمندان کشف کردند که این بدین معنی است که هر چه تعداد افراد بیشتری مصرف غلات و گوشت خود را عوض کنند، خطر در آنها نیز کمتر می شود.

حتی اگر مردم فقط می توانستند رژیم غذایی خود را برای بخش کمی از روز تغییر دهند، اما باز هم فواید بیشتری از کسانی که گوشت را به عنوان بخشی از بسیاری از وعده های غذایی خود می خورند، می گیرند.

جایگزین گوشت و لبنیات با غذای وگان
گیاهخواری، گیاه خواری

دکتر دیمیتریوس آلبانیز، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: “این تحقیقات کوهورت بزرگ ارتباط کمتری اما معنی داری بین مصرف بیشتر پروتئین گیاهی و پایین آمدن کلی بیماری و بیماری های قلبی عروقی دارد.”

“روابط معکوس برجسته ای برای جایگزینی پروتئین تخم مرغ و پروتئین گوشت قرمز با پروتئین گیاه مشاهده شد، به خصوص برای پروتئین گیاهی که از نان، غلات و ماکارونی گرفته می شود.

“یافته های این مطالعه و مطالعات قبلی شواهدی را ارائه می دهد که اصلاح رژیم غذایی در انتخاب منابع پروتئین ممکن است باعث افزایش سلامتی و طول عمر شود.”

سال گذشته اعلام شد که گیاهخواری در طی چهار سال گذشته چهار برابر شده است زیرا غذاهای وگان به آسانی در دسترس غذاهای گیاهی قرار می گیرند.

خوردن غذا برای افراد گیاهخوار که در سال 2014 فقط 0.25 درصد از جمعیت را تشکیل می دادند، مشکل ایجاد کرده است، اما با توجه به این که بیشتر مردم از گوشت خودداری می کنند، رستوران ها و زنجیره های فست فود در صورت عدم انطباق با روش جدید غذا خوردن انگلستان، کنار می مانند.

بیشتر این توضیح نشان می دهد که چرا بسیاری از رستوران ها و مارک های تجاری نسخه های وگانهای وعده های غذایی محبوب خود را منتشر می کنند، از مارک های مک دونالد گرفته تا Birds Eye که در این بازار جدید و رو به رشد قرار می گیرند.

دکتر دیمیتریوس آلبانیز، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: “این تحقیقات ارتباط کمتر اما معنی داری بین مصرف بیشتر پروتئین گیاهی و پایین آمدن کلی بیماری و بیماری های قلبی عروقی دارد.”

“روابط معکوس برجسته ای برای جایگزینی پروتئین تخم مرغ و پروتئین گوشت قرمز با پروتئین گیاه مشاهده شده است، به خصوص برای پروتئین گیاهی که از نان، غلات و ماکارونی گرفته می شود.

“یافته های این مطالعه و مطالعات قبلی شواهدی را ارائه می دهد که اصلاح رژیم غذایی در انتخاب منابع پروتئین ممکن است باعث افزایش سلامتی و طول عمر شود.” خوردن غذا برای افراد گیاهخوار که در سال 2014 فقط 0.25 درصد از جمعیت را تشکیل می دادند، مشکل ایجاد کرده است، اما با توجه به این که بیشتر مردم از گوشت خودداری می کنند، رستوران ها و زنجیره های فست فود باید خود را با سلیقه مردم به خصوص در انگلستان هماهنگ کنند.

دکتر دیمیتریوس آلبانیز می گوید بسیاری از رستوران ها و مارک های تجاری که نسخه های وگانهای وعده های غذایی محبوب خود را منتشر می کنند، از مارک های مک دونالد گرفته تا Birds Eye که در این بازار جدید و رو به رشد قرار می گیرند.

سال گذشته اعلام شد که گیاهخواری در طی چهار سال گذشته چهار برابر شده است زیرا غذاهای وگان به آسانی در دسترس هستند و مردم تمایل بیشتری به غذاهای گیاهی دارند.

بیشتر بخوانید: فواید و مضرات وگان برای کودکان

خوردن غذا برای افراد گیاهخوار که در سال 2014 فقط 0.25 درصد از جمعیت را تشکیل می دادند، مشکل ایجاد کرده است، اما با توجه به این که بیشتر مردم از گوشت خودداری می کنند، رستوران ها و زنجیره های فست فود در صورت عدم انطباق با روش جدید  در انگلستان، کنار می مانند.

دکتر دیمیتریوس توضیح می دهد که چرا بسیاری از رستوران ها و مارک های تجاری نسخه های وگانهای وعده های غذایی محبوب خود را منتشر می کنند، از مارک های مک دونالد گرفته تا Birds Eye که در این بازار جدید و رو به رشد قرار می گیرند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا