آشپزی و آشپزخانه

استیک بادمجان برای گیاهخواران

استیک بادمجان گیاهی

اگر به دنبال شامی بدون گوشت هستید و یا گیاهخوار هستید، این دستورالعمل استیک بادمجان گیاهی مناسب است. سبک و پر از عطر و طعم است، وعده غذایی ایده آلی از میان غذاهای مدیترانه‌ای است.

مواد لازم

2 بادمجان، به طول نصف شده

2 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک

2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

2 نان بیتا

1 پیاز قرمز، ریز خردشده

برگه‌ای بزرگ از 2/3 کاهو گرد

¾ خیار، خردشده به قطعات کوچک

250 گرم گوجه‌ فرنگی گیلاسی، نصف شده

جعفری برگ 10 گرم تازه، مسطح خردشده

150 گرم پنیر سالاد یونانی، خردشده

1 لیمو، ½ بریده‌شده

ماست طبیعی 100 گرم کم‌چرب

طرز تهیه

فر را از قبل تا 220 درجه سانتی‌گراد گرم‌کنید، یک سینی پخت را با کاغذ مخصوص پخت غیرخطی آماده کنید. بادمجان را در سینی پخت قرار، پونه کوهی را به روی بادمجان پاشیده و سپس با 1 قاشق غذاخوری روغن خردکنید و سپس به سینی پخت منتقل کنید. برای مدت‌ زمان 55 دقیقه پخت تا نرم و لطافت داشته باشید. مثلث‌ های نان بیتا را برای مدت‌زمان 7 دقیقه روی یک سینی جداگانه بپزید.

پیاز را درون یک‌ کاسه بگذارید. با آب سرد بپوشانید و 10 دقیقه کنار بگذارید تاکمی نرم شود. سپس با کاهو، خیار، گوجه‌فرنگی، جعفری و 100 گرم پنیر به یک‌کاسه بزرگ سرو منتقل کنید. آب‌لیمو با 1 قاشق غذاخوری روغن و مقداری چاشنی بزنید. روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید.

50 گرم پنیر را در یک‌کاسه با ماست خردکنید. بادمجان‌ها و سالاد رابین 4 بشقاب تقسیم کنید. در صورت تمایل روغن اضافی آن را آبکش کنید. همراه با نان بیتا، پنیر فتا و لیمو در کنار آن سرو کنید. استیک گیاهی آماده است.

بیشتر بخوانید : غذای گیاهی را جایگزین گوشت کنید

زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا