دانستنی هاسلامت و تندرستی

چگونه میتوان با عینک ماسک زد ؟

بخار کردن عینک هنگام استفاده از ماسک

اگر مرتبا عینک یا عینک آفتابی استفاده می کنید، احتمالاً در هنگام استفاده از ماسک صورت با ها کردن عینک مواجه شده اید. دکتر یونا رپوپورت، بنیانگذار و مدیر منهتن چشم توضیح می دهد: هوای گرم و مرطوب ازطریق نفس شما بالا می رود و استقاده از عینک را سخت می کند.

این پدیده هنگام ورود از محیط خنک به گرم اتفاق می افتد. دکتر Rapoport می گوید که روش های مختلفی برای جلوگیری از مه گرفتن عینک در هنگام استفاده از ماسک صورت وجود دارد.

او ادامه می دهد: همین توصیه ها برای خنثی کردن ماسک های غواصی بر روی عینک اعمال می شود.

از یک قطره صابون استفاده کنید

صابون ترفند خوبی برای جلوگیری از مه گرفتن صورت وقتی که ماسک صورت و عینک در مدت طولانی می زنید است.  مقداری صابون بشویید، تنها یک قطره  کافی است و قبل از شستشو آن را روی هر دو طرف شیشه عینک مالش دهید. صابون بعد از خشک شدن هوا، در صورت تغییر دما، مانع از لک شدن لنزهای عینک می شود.

کرم اصلاح استفاده کنید

کرم اصلاح درست مانند وقتی که پوست شما را از بریدگی تیغ محافظت می کند، می تواند عینک شما را از مه گرفتگی عینک محافظت کند. گلیسیرین موجود در کرم اصلاح، تقریباً برای هر سطحی، یک پوشش محافظ ایجاد می کند.

بنابراین می توانید آن را در آینه حمام به لنزهای عینک خود بمالید تا ازمه گرفتن آنها جلوگیری شود. دکتر رپوپورت توضیح می دهد: “كمی از كرم اصلاح كننده را روی هر طرف لنز مالیده و سپس بشویید.”

مقداری نوار روی ماسک بگذارید

برای جلوگیری از ایجاد هوای مرطوب از نفس شما در وهله اول یک تکه نوار را در بالای ماسک خود قرار دهید تا به صورت شما نزدیک شود. این به جلوگیری از هجوم هوا به سمت بالا به سمت عینک کمک می کند. فقط به یاد داشته باشید که با نوارهایی   مانند نوار پزشکی، ورزشی یا حتی باند بکشید، تا پوست شما تحریک نشود.

اگر ماسک شما یک باند فلزی در قسمت بالا دارد، سعی کنید آن را طوری تنظیم کنید تا حد ممکن با چهره شما محکم شود تا نشت هوا و در نهایت لنزهای مه آلود به حداقل برسد.

کارولین بیگز – مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا