سلامت و تندرستیورزش

هنگام ورزش ماسک بزنیم یا نه ؟

هنگام ورزش ماسک بزنیم یا نه ؟

از آنجا که بسیاری از ورزشکاران برای محافظت از خود و دیگران، انواع مختلفی از ماسک و پارچه را آزمایش می کنند، از متخصصان خواسته ایم به این سئوال جواب دهند که آیا استفاده از ماسک در زمان ورزش ضروری است؟

توصیه متخصصان: ماسک بزنید

متخصصان  توصیه می کند پوشش های صورت وماسک را حتما در هنگام ورزش حفظ کنید. اگر می‌خواهید هنگام ورزش کردن در خارج از خانه از ماسک استفاده کنید، برای دریافت اکسیژن کافی و در امان ماندن از کرونا ویروس باید نکاتی را رعایت کنید.

در مقایسه با تنفس طبیعی در هنگام ورزش، پوشیدن ماسک محافظتی باعث کاهش جریان هوا به ریه‌ها می‌شود و کمبود اکسیژن در ریه‌ها به معنای کمبود اکسیژن در خون و ماهیچه‌های بدن است، همین مسئله باعث می‌شود که ورزش کردن در این شرایط دشوار باشد اما چاره ای جز استفاده از ماسک نیست.

تارا دان، یک دوچرخه سوار و وکیل شرکتی در دنور می گوید: همه گیری کرونا یروس او را به یک متخصص ماسک تبدیل کرده است. پارچه های خوشرنگ زنانه بانوان که برخی از علاقه مندان به فضای باز در برابر آفتاب شدید و یا سرما می پوشند را می توان به عنوان ماسک انتخاب کرد.

خانم دان می گوید: من پارچه های مختلف را آزمایش کرده ام. بعضی از آنها سنگین هستند و ورزشکار به راحتی تنفس نمی کند. او ماسک را دور گردن خود می گذارد و وقتی می بیند افراد تا 1ونیم متر نزدیک می شود، آن را بالای دهان و بینی خود می کشد.

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا