پزشکی و سلامتتغذیه سالم

تأمین ویتامین D در قرنطینه خانگی

تأمین ویتامین D در قرنطینه خانگی

همه ما خوب می‌دانیم که برای سلامتی باید طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنیم؛ اما گاهی اوقات دریافت ویتامین مخصوصاً در زمانی مانند حال حاضر، زمانی که ما در قرنطینه هستیم و هیچ‌چیز عادی نیست سخت می‌شود. برای نمونه ویتامین D عمدتاً از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود؛ اما با توجه به وضعیت فعلی قرنطینه در خانه اطمینان از دریافت میزان لازم مصرفی این ویتامین سخت است.

دکتر میشل سادلر، متخصص تغذیه و مشاور علمی انجمن تولیدکنندگان مواد غذایی سلامتی، می‌گوید: تأمین کافی ویتامین D که به‌عنوان «ویتامین آفتاب» نیز شناخته می‌شود، در تمام طول سال برای سالم نگه‌داشتن بدن ضروری است.

این ویتامین نه‌تنها برای استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده‌اند که در سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد.

ما به‌خوبی می‌دانیم که در حال حاضر حفظ سیستم ایمنی سالم بسیار حیاتی است و در صورت قرار گرفتن در معرض بیماری کرونا، ما را قادر به مبارزه با بیماری می‌کند.

در حقیقت متخصصان پزشکی ویتامین D را به دلیل خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن و سایر مزایای سلامتی آن‌قدر مهم ارزیابی می‌کنند که بهداشت عمومی انگلیس حتی توصیه‌های خود را تغییر داده است و توصیه می‌کنند روزانه 10 میکروگرم ویتامین را درزمان بیماری همه‌گیر دریافت کنیم.

ویتامین D وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، به‌ طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، اما از پشت شیشه به بدن نمی‌رسد.

این بدان معنی است که ما باید به دنبال گزینه‌های دیگر باشیم. این متخصص تغذیه می‌گوید: بدن شما به‌طور طبیعی ویتامین D را مستقیماً در معرض نور خورشید حاوی اشعه ماوراءبنفش B تولید می‌کند.

مهم است که همه افراد روزانه در معرض نور خورشید در بیرون از منزل به‌ویژه در ماه‌های بهار و تابستان قرار بگیرند.

اما وقتی نمی‌توانید زمان زیادی را در خارج بگذرانید باید چه کنید؟ مصرف مکمل یکی از راه‌های بالا بردن ویتامین D شماست، چه‌کار دیگری می‌توانید انجام دهید؟ دکتر میشل صدلر متخصص تغذیه می‌گوید:

غذاهای سرشار از ویتامین D بخورید

دکتر میشل می‌گوید: «ازآنجاکه فقط تعداد معدودی از غذاها حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین D هستند، دریافت مقدار کافی از این رژیم غذایی دشوار است.» اما این بدان معنی نیست که با تمرکز روی غذاهایی که باعث افزایش سطح ویتامین D می‌شوند، نمی‌توانید به خود کمک کنید. این متخصص توصیه می‌کند غذاهای زیر را هم در رژیم غذایی خود بگنجانید:

ماهی یکی از غنی‌ترین منابع غذایی طبیعی ویتامین D است.

ماهی روغنی مانند ماهی قزل‌آلا، ساردین

گوشت قرمز

تخم‌مرغ، مخصوصاً زرده تخم‌مرغ

چربی غنی‌شده

غلات صبحانه غنی‌شده

قارچ

 الهام شهیدان، گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا