پزشکی و سلامت

تاثیر ویتامین D بر عملکرد سرطان

تاثیر ویتامین D بر سرطان

مطالعات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است عملکرد سرطان پیشرفته را کاهش دهد.

الکساندرا تامپسون

سرطان پیشرفته به طور معمول به عنوان بیماری ی تعریف می شود که قابل درمان نیست ، با این حال ، درمان ها می توانند به افزایش عمر بیمار کمک کنند یا علائم وی را تسکین دهند.کپسول روغن ماهی با امگا 3 و ویتامین D یک رژیم غذایی سالم برای شما است.

ویتامین D می تواند در برابر سرطان پیشرفته از شما محافظت کند

ویتامین D ممکن است التهابی را که در سیستم ایمنی شما اختلال ایجاد می شود ، کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد مصرف ویتامین D می تواند در برابر سرطان پیشرفته از شما محافظت کند.

مدتهاست که همه می دانیم مکمل ویتامین D با سلامتی ما مرتبط است ،حتی مطالعات نشان داده است که افرادی که در نزدیکی خط استوا زندگی می کنند کمتر به تومورهای تهدید کننده زندگی مبتلا می شوند.

مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده اند که ویتامین D ممکن است پیشرفت سرطان را کند کند ، با این حال ، آزمایشات انسانی نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، دانشمندان در بوستون ، در ایالات متحده ، بیش از 25000 بزرگسال سالم را در طول 5 سال مورد بررسی قرار دادند.

ارتباط بین ویتامین D و سرطان
ارتباط بین ویتامین D و سرطان – تاثیر ویتامین D بر سرطان

ویتامین D خطر ابتلا به سرطان پیشرفته را کاهش می دهد

نتایج نشان می دهد که مصرف دوز بالای ویتامین D خطر ابتلا به سرطان پیشرفته را 17٪ کاهش می دهد.اگرچه دقیقاً مشخص نیست که این مکمل دقیقاً چگونه می تواند رشد تومور را متوقف کند ، ویتامین D برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات ، که باعث سلامت استخوان ها ، دندان ها و ماهیچه ها می شود ، شناخته شده است.همچنین ممکن است التهابی را که با پاسخ ایمنی تداخل دارد ، کاهش دهد.

از هر دو متولد شده پس از 1960 در انگلستان یک نفر در برخی از مراحل زندگی خود به سرطان مبتلا می شود.

دکتر پاولت چندلر می گوید: یافته ها نشان می دهد که ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به سرطان های پیشرفته را کاهش دهد.

مکملی است که به راحتی در دسترس ما قرار دارد

ویتامین D مکملی است که به راحتی در دسترس ما قرار دارد ، ارزان است و برای دهه ها مورد استفاده و مطالعه قرار گرفته است.

از هر دو متولد شده پس از 1960 در انگلستان یک نفر در برخی از مراحل زندگی خود به سرطان مبتلا می شود.

همچنین ممکن است عمل توموری که فراتر از محل اصلی خود گسترش یافته است را شناسایی کند و  به عنوان سرطان متاستاتیک شناخته می شود را کاهش دهد.

ارتباط بین ویتامین D و سرطان

در سال 2018 ، دانشمندان بریگهام ارتباط بین ویتامین D و سرطان را در گروهی از مردان 50 سال به بالا و زنان 55 ساله یا بالاتر تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان به چهار گروه تقسیم شدند. اولین مورد  یا 50 میکروگرم (میکروگرم) – ویتامین D به علاوه 1 گرم اسیدهای چرب امگا 3 مشتق شده از دریا در روز دریافت کردند و علایم بهبود در آن ها دیده شد. دانشمندان کاهش مرگ ناشی از تومور را در بین افرادی که ویتامین D مصرف می کردند مشاهده کردند.

بین ماه های اکتبر و اوایل مارس که آفتاب کم است NHS به بزرگسالان توصیه می شود روزانه 10 میکروگرم ویتامین D مصرف کنند.

با بهره گیری از این مشاهدات ، دانشمندان تجزیه و تحلیل ثانویه در مورد چگونگی جلوگیری از مکمل آفتاب را از سرطان پیشرفته یا تهدید کننده زندگی انجام دادند.

در نتایج مشخص شد کمبود ویتامین D در میان بیماران سرطانی شایع است ، با یک مطالعه نیز گزارش شد که تقریباً سه چهارم بیماران(72٪) این ماده مغذی را از دست می دهند.

سپس دانشمندان با توجه به وزن شرکت کنندگان آنها را آنالیز کردند.

نتایج ، منتشر شده در مجله JAMA Network Open ، نشان داد که کمتر از 25  تا 58 نفر از بیش از 7000 نفر که ویتامین D مصرف می کردند و دارای شاخص توده بدنی طبیعی (BMI) بودند به سرطان پیشرفته مبتلا شدند.

BMI سالم و مصرف ویتامین D

داشتن BMI سالم و مصرف ویتامین D با 38٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان پیشرفته مرتبط است ، که نشان می دهد وزن فرد بر چگونگی محافظت مکمل آفتاب در برابر بیماری تأثیر می گذارد.

با این وجود ، قبلا مشخص شده بود که چاقی و التهابی که ایجاد می کند ، اثر ویتامین D را کاهش می دهد.

آزمایشات دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که ویتامین D در بین افراد دارای وزن طبیعی مفیدتر است ، در حالی که هیچ مزیتی در مصرف مکمل بیماران چاق مشاهده نشده است.

اگرچه دقیقاً مشخص نیست که BMI فرد چگونه می تواند بر عملکرد ویتامین D تأثیر بگذارد ، اما داشتن بیش از حد وزن ممکن است حساسیت گیرنده سلول را برای مکمل کاهش دهد.

بیشتر بخوانید : نکات پزشکی و سلامت در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا