آموزشی

چگونه می‌توانیم تجارت کوچک خود را به یک تجارت بزرگ تبدیل کنیم؟ قسمت اول

9 استراتژی برای توسعه و توسعه کسب و کار (تبدیل تجارت کوچک به تجارت بزرگ)

در چند سال اول تجارت، بیشتر شرکت‌ها بر روی بقا متمرکز شده‌اند. با این حال، اولویت‌بندی برای رشد کسب و کار شما یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش شانس این است که شرکت شما نه تنها دوام داشته باشد بلکه به رفاه اقتصادی و آینده مالی پایدار شما نیز کمک کند.

چه کاری می‌توانید انجام دهید تا تجارت خود را از حد رزق و روزی خارج کنید؟ برای تبدیل آن به پایگاه درآمدزایی که تصور می‌کنید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ مانند هر یک از عناصر اداره یک تجارت، چندین استراتژی رشد وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید.

تجارت کوچک

توسعه کسب و کار

مشتریان موجود را بازپس بگیرید

بدست آوردن مشتری جدید تنها راه رشد تجارت شما نیست. در بسیاری از مواقع، مشتریانی که در حال حاضر دارید بهترین گزینه برای افزایش فروش شما هستند و مطالعات نشان داده است که حفظ مشتریان قدیمی، ارزش یک شرکت را بهبود می‌بخشد.

مشتریانی که قبلاً یک بار از شما خرید کرده‌اند، احتمالاً دوباره این کار را می‌کنند، به خصوص اگر تجربه خدمات مثبت به مشتری داشته باشند. اطلاعات تماس و تنظیمات خرید مشتریان را در اولین خریدشان ثبت کنید. سپس، از این اطلاعات برای راه اندازی سیستم‌های بازاریابی استفاده کنید که آنها را به مشتریان تکراری تبدیل می‌کند. اجرای ترکیبی از استراتژی‌ها برای حفظ مشتریان قدیمی و به دست آوردن مشتریان جدید به احتمال زیاد بهترین رشد را برای بیشتر کسب و کارها به همراه خواهد داشت.

درخواست مراجعه کنید

مطمئناً جذب مشتریان جدید به تجارت شما هرگز رویکرد بدی نیست. یکی از راه‌های انجام این کار این است که از مشتریان فعلی خود درخواست مراجعه کنید.

این مشتریان در حال حاضر بازار هدف شما هستند، به این معنی که افرادی که در محافل اجتماعی یا کاری آنها هستند نیز احتمالاً بازار هدف شما خواهند بود. این امر آنها را به نقطه دستیابی قوی به مشتریان جدید تبدیل می‌کند.

با این حال، فرض این که مشتریان شما در مورد تجارتتان حرف می‌زنند، مشتری شما را افزایش نمی‌دهد. شما باید به طور فعال به دنبال معرفی شدن باشید. بسته به نوع و اندازه تجارت خود می‌توانید:

  • از مشتریان راضی بپرسید آیا کسی را می‌شناسند که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند باشد؟
  • معرفی نامه‌ها را با کد تخفیف تشویق کنید.
  • مشتریان را تشویق کنید تا برند شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و برچسب‌گذاری کنند.

تجارت کوچک به بزرگ

توسعه کسب و کار و نبدیل تجارت کوچک به تجارت بزرگ

به هزینه‌های خود توجه داشته باشید

افزایش خط اصلی، کلید رشد تجارت شما است. اگر سهم خود را از بازار گسترش دهید اما همچنان هزینه‌های خود را افزایش دهید، در واقع هیچ پولی برای سرمایه‌گذاری در تجارت یا پولی تحت عنوان سود نخواهید داشت. بنابراین در حالی که به دنبال راه‌هایی برای رشد هستید، به هزینه‌های مربوط به اداره کسب و کارتان و رساندن محصولات یا خدمات خود به مشتریان بسیار توجه کنید. کاهش این هزینه‌ها می‌تواند روشی موثر برای تأمین جریان نقدی مورد نیاز برای رشد و تثبیت تجارت شما باشد. دو روش اصلی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد:

  1. انحلال محصولات کم درآمد یا حذف خدمات کم بازده
  2. بهبود گردش موجودی کالا از طریق تاکتیک‌های جدید بازاریابی و فروش

مراقب باشید هزینه ها را به گونه‌ای کاهش ندهید که بر خدمات مشتری یا رضایت کارکنان شما تأثیر بگذارد. مشتریان خوشحال و کارمندان مشتاق هر دو عامل اصلی رشد کسب و کار هستند. کاهش هزینه‌ها در این موارد در نهایت به توانایی تجارت شما آسیب می‌رساند، حتی اگر در کوتاه مدت جریان نقدی بیشتری به شما بدهد.

همچنین بخوانید : ۸ اشتباهی که مؤسسان تازه‌کار در راه اندازی کسب و کار خود مرتکب می‌شوند!

دسترسی به بازار خود را گسترش دهید

روش‌های مختلفی برای رشد تجارت شما با در دسترس قرار دادن محصول یا خدمات خود در اختیار مجموعه جدیدی از مشتریان وجود دارد.

فروشگاه‌ها را در مکان‌های جدید باز کنید: مکان‌های جدید همچنین می‌توانند مجازی باشند، مانند وب سایتی با فروشگاه آنلاین. اینکار به شما امکان می‌دهد تا محصول خود را در بازار جدید در مقابل مشتریان جدید قرار دهید.

جمعیتی جدیدی را هدف قرار دهید: گروههای دیگری را که می‌توانند از محصول شما به روشهای مشابه مخاطب اصلی شما استفاده کنند، شناسایی کنید. وقتی بازار جدیدی را شناسایی کردید، می‌توانید در رسانه‌هایی که آن بازار را هدف قرار می‌دهند، تبلیغ کنید یا کمپین‌های بازاریابی سفارشی ایجاد نمایید.

استفاده‌های جدیدی برای محصول خود پیدا کنید: کشف و ترویج روش‌های جدید استفاده از محصولات یا خدمات به شما امکان می‌دهد مشتریان فعلی را به خرید بیشتر تشویق کنید. همچنین می‌تواند به شما در جذب مشتری جدید که به دلایل مختلف ممکن است به محصولات شما نیاز داشته باشند کمک کند.

همه این رویکردها به شما این امکان را می‌دهد سهم خود را از بازار گسترش دهید. این نه تنها فروش را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود مدل تجاری شما پایدارتر باشد. وقتی فقط به یک نوع مشتری هدف اعتماد نکنید، احتمال زنده ماندن از تغییرات بازار بیشتر است.

دسترسی به منبع :Transform Your Small Business Into a Big Business

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا