فرهنگ و هنر

کلاه قرمزی در نوروز 96 / هووی کلاه قرمزی چه کسی است؟

کلاه قرمزی در نوروز 96  / هووی کلاه قرمزی چه کسی است؟

«کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه کنندگی حمید مدرسی ویژه نوروز 96 مقابل دوربین رفت.

دنیا فنی زاده مادر کلاه قرمزی بر اثر نامهربانی آنطور که شایسته است شناخته نشد . اما ازانجایی که جامعه ایران همواره مرگ را بیشتر از زندگی دوست دارد پس از فوت هنرمند کوله باری از غم را به دوش می کشد و با خانواده وی یه شدت احساس همدردی می کند .

کلاه قرمزی با همه غم و اندوهش مقابل دوربین می رود این خبر یکی از درناک ترین خبر هایی بود که در زمینه فرهنگ و هنر شنیده می شود . درناک برای مادری که سالها عاشقانه فرزندش را در آغوش می کشید . اینک که به کلاه قرمزی پس از دنیا فنی زاده فکر می کنم با خود می گوشم این نا موزونی در جامعه ایرانی از کجا نشات می گیرد که اثر خلق شده از حقوق کپی رایت اولیه برخوردار نباشد . سقوط هنری در این زمینه عامل اصلی کاهش مخاطب در تلوزیون است تلوزیون این روزها به کلاه قرمزی بیش از هر برنامه دیگری نیاز دارد اما به چه قیمتی ؟ به قیمت از دست دادن وجهه هنری ، یا به قیمت بقای یک برنامه پر مخاطب . ایرج طهماسب کارگردان خوش سلیقه ای است و باید دید چه کسی را جایگزین مادر کلاه قرمزی می کند . امیدوارم هووی او  دغدغه های پسر خاله را تامین کند .

در این مجموعه عروسکی حمید جبلی (کلاه قرمزی و پسرخاله)، محمدرضا هدایتی (پسرعمه زا)، محمد بحرانی (ببعی و هم ساده)، بهادر مالکی (فامیل دور)، کاظم سیاحی جیگر)، محمد لقمانیان (پسر فامیل دور)، احسان کرمی (عزیزم ببخشید)، هوتن شکیبا (دیبی)، علی سرابی (گابی) و … از جمله صداپیشه‌ها و مرضیه محبوب، محمد اعلمی، شیما بخشنده، محمد لقمانیان، مهدی برقعی، حامد ذبیحی، مهتاب تبریزی، علی اعتصامی فر و … نیز عروسک‌گردان‌های «کلاه قرمزی» هستند که در نام این عروسک‌گردان‌ها برقعی و ذبیحی عروسک‌گردان‌های عروسک محبوب «جناب خان» بودند که سرنوشت نامعلومی داشت.

کلاه قرمزی در نوروز 96 / هووی کلاه قرمزی چه کسی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا