دانستنی هاسلامت و تندرستی

چگونه شکم تخت داشته باشیم ؟

برای داشتن شکم تخت و صاف این مواد غذایی را بخورید

چگونه شکم تخت داشته باشیم ؟ اگر می خواهید خوش اندام باشید و همیشه شکم تخت و صاف داشته باشید خوردن این مواد غذایی را که تقریبا در دسترس همه نیز هستند، در وعده های غذایی خود قرار دهید. تغذیه مناسب برای داشتن شکم تخت :

چای سبز

چای سبز حاوی مواد شیمیایی خاصی به نام پلی فنول و كاتچین می باشد كه موجب افزلیش سرعت متابولیسم بدن و سوختن چربیها می گردد . نوشیدن 3-2 فنجان چای سبز در روز موجب كاهش دور كمر و بهره بردن از دیگر مزایای آن می شود .

تخم مرغ

تخم مرغ بدون شک شکم تان را تخت می کند.این ماده غذایی غذایی وعده خوبی برای صبحانه است و باعث می شود در طول روز كمتر احساس گرسنگی كرده در نتیجه  نیازتان به خوردن میان وعده را كاهش می دهد .

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل قرمز با رنگ زیبایش سرشار از آنتی اكسیدان است .فلفل دلمه ای قرمز محرك سیستم گوارش بوده  و متابولیسم بدن را سرعت می بخشد و به كاهش وزن كمك می كند .این ماده غذایی برای افرادی كه رژیم غذایی لاغری دارند اگر كه آن را بصورت خام  یا پخته مصرف كنند بسیار خوب است

سبزیجات برگدار

مصرف سبزیجات برگی  نه تنها راهی خوب برای افزایش حجم وعده های غذایی است بی آنكه میزان كالری دریافتی تغییری یابد، بلكه این مواد سرشار از مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات ، كلسیم ، آهن ، منیزیم  ، پتاسیم و فیبر می باشند . از این سبزیجات در سالادها و سوپ استفاده کنید  و یا بصورت خام در كنار بشقاب غذامیل کنید .

تغذیه مناسب برای داشتن شکم تخت
چگونه شکم تخت داشته باشیم ؟ تغذیه مناسب برای داشتن شکم تخت

ماست

باكتری های پروبیوتیك موجود در ماست باعث سالم ماندن دستگاه گوارش می شود و كمتر موجب تولید گاز و نفخ و یبوست می شود . هر چه نفخ كمتر باشد شكم تان صافتر دیده می شود. بهتر است كه به دنبال ماست های طعم دار نروید چرا كه اكثر آنها حاوی شكر هستند .

غلات كامل

غلات كامل می تواند به داشتن شکم تخت کمک کند.

در مقایسه با كربو هیداراتهای تصفیه شده مثل برنج و نان سفید  وقتی از غلات كامل استفاده می كنیم بدن انسولین كمتری ترشح می كند .اگر كه می خواهید كمر باریكتری داشته باشید  غلات كامل مثل عدس ، برنج قهوه ای ، نان جو كامل را جایگزین نان سفید و برنج کنید .

كلم

سبزیجات این گروه شامل كلم بروكلی ، كلم دكمه ای، مارچوبه، لوبیاها هستند . این گروه حاوی  مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات ، كلسیم ، آهن ، منیزیم  ، پتاسیم و فیبر می باشند .

روغن زیتون

روغن زیتون را برای داشتن شکم تخت فراموش نکنید.

چربی های غیر اشباع  كه در روغن هایی چون روغن زیتون یافت می شوند چربی های شكم را كاهش می دهند در عین حال كه میزان كالری دریافتی را افزایش نمی دهند.

سركه سیب

سركه سیب هم می تواند شکم تان را تخت کند,13 ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت,برای داشتن شکمی تخت و صاف این مواد غذایی را فراموش نکنید,

تحقیات جدید نشان از آن دارند كه مصرف روزانه2 قاشق غذاخوری سركه سیب  كه بهتر است با 1 لیوان آب مخلوط شود و میل شود؛ به مدت 12 هفته موجب كاهش وزن و كاهش چربی های شكم می شود. این خاصیت سركه سیب به دلیل اسید استیك آن است.

بیشتر بخوانید : آب کردن شکم با سه دستور

تندرستی و زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا