تغذیه سالم

چند وعده در روز میوه و سبزیجات بخوریم ؟

چند وعده در روز میوه و سبزیجات بخوریم ؟ گام های ساده برای داشتن زندگی سالم تر

انجمن قلب آمریکا توصیه کرده همه مردم چهار تا پنج وعده از میوه ها و سبزیجات را روزانه مصرف کنند .

مصرف کنندگان احتمالاً پیام های متناقضی در مورد آنچه روزانه باید برای مصرف بهینه میوه و سبزیجات استقاده کنند مانند مقدار توصیه شده و ینکه کدام مواد غذایی را شامل می شود و از کدم آنها اجتناب کرد،دریاقت می کنند.

مطالعات نشان می دهد که 5 وعده در روز باید میوه و سه سبزی مصرف کنید تا امید به زندگی در شما به حداکثر برسد.

مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بیماری و مرگ زودرس مرتبط است.

دانشمندان دانشگاه هاروارد پس از تجزیه و تحلیل بیش از 2 میلیون بزرگسال در سراسر جهان گزارش دادند که روزانه 5 بار باید از دو میوه و سه مدل سبزی استفاده کنید.

چند وعده میوه و سبزیجات بخوریم

در انگلستان ، دستورالعمل های NHS بیان می کنند که 80 گرم میوه و سبزیجات تازه باید در روز مصرف شوند. همچنین افراد می توانند سهمیه خود را با 30 گرم میوه خشک جبران کنند.

آب میوه ها و اسموتی ها همچنین تا 150 میلی لیتر در روز کافی هستند  که البته خطر آسیب دندان از قندهای طبیعی در طی را افزایش می دهد.

اگرچه ممکن است خوردن این حجم میوه  آسان به نظر برسد ، اما کمتر از یک سوم (28٪) بزرگسالان در انگلیس پنج بار در روز در سال 2018 این میزان میوه را دریافت میکنند.

دانشمندان هاروارد برای نوضیح بهتر دلایل مصرف  میوه و سبزیجات ، رژیم های غذایی بیش از 2 میلیون نفر را از مطالعات متعدد تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج ، منتشر شده در مجله Circulation ، نشان می دهد خوردن حدود دو وعده میوه و سه قسمت سبزیجات در روز با داشتن بیشترین طول عمر مرتبط است.

دکتر وانگ می گوید:

 این مقدار میوه وسبزی به احتمال زیاد بیشترین سود را از نظر پیشگیری از بیماری های مزمن دارد و نسبتاً برای عموم مردم قابل دستیابی است.

نویسنده اصلی دکتر دونگ وانگ

بیشتر بخوانید : میوه های انرژی زا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا