تغذیه سالم

میوه های انرژی زا

5 میوه انرژی زا

همه غذاها انرژی بدن را تأمین می کنند ، اما این انرژی می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از غذاها مانند قندها و کربوهیدرات های تصفیه شده به بدن یک انرژی سریع می دهند. با این حال ، بیشتر اوقات ، بدن به انرژی پایدارتری از موادی مانند میوه ها نیاز دارد. در این مطلب می خواهیم در خصوص انواع میوه های انرژی زا صحبت کنیم و 5 میوه انرژی زا را به شما عزیزان معرفی کنیم. با زندگی سالم همراه باشید.

لیستی از میوه هایی که در اینجا می آوریم از غذاها و نوشیدنی هایی که انرژی پایدار بیشتری را در طول روز به بدن می دهند پرانرژی تر هستند.

میوه های زیر به تامین انرژی بدن در طول روز کمک می کنند:

تقویت انرژی بدن با موز

تقویت انرژی بدن با موز – 5 میوه انرژی زا

موز

موز سرشار از پتاسیم است. این میوه ممکن است بهترین میان وعده سریع برای ایجاد انرژی پایدار باشد. موز منبع طبیعی خوبی از قند است  وهمچنین حاوی مواد مغذی مفیدی است که باعث می شود بدن پر از انرژی شود.

یک مطالعه در ژورنال PLoS One خاطر نشان می کند که خوردن موز قبل از دوچرخه سواری طولانی به اندازه نوشیدنی های انرژی زا به عملکرد و مقاومت بهتر بدن کمک می کند.

تقویت انرژی بدن با آووکادو
تقویت انرژی بدن با آووکادو – میوه های انرژی زا

آووکادو

آووکادو از نظر مقادیر سلامتی و مواد مغذی میوه ای کاملا مناسب است.این میوه حاوی مواد مغذی ، پروتئین و فیبر هستند که به حفظ سطح انرژی در طول روز کمک می کند.

آووکادوها همچنین حاوی چربی های خوبی هستند که ممکن است سطح انرژی را افزایش دهند و مواد مغذی محلول در چربی را در بدن بیشتر در دسترس قرار دهند.

تقویت انرژی بدن با سیب
تقویت انرژی بدن با سیب – 55 میوه انرژی زا

سیب

سیب یک میان وعده ساده است که به بدن انرژی پایدار می دهد. در کنار فیبر و مواد مغذی ، یک مطالعه در مجله Horticulture Research خاطر نشان کرده است که سیب دارای آنتی اکسیدان فراوانی به نام فلاوونوئید است که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک کند.

تقویت انرژی بدن با توت فرنگی
تقویت انرژی بدن با توت فرنگی – 5 میوه انرژی زا

توت فرنگی

توت فرنگی منبع خوبی از مواد معدنی ، ویتامین C و فولات است  و  آنتی اکسیدان های ضروری که ممکن است به بدن کمک کند تا انرژی را در سطح سلولی ایجاد کند را تقویت می کند.

 می توانید توت فرنگی را به بسیاری از غذاها اضافه کنید ، توت فرنگی حتی می تواند میان وعده ای آسان برای افزودن به رژیم غذایی باشد.

تقویت انرژی بدن با پرتقال
تقویت انرژی بدن با پرتقال – میوه های انرژی زا

پرتقال

اکثر مردم از پرتقال به خاطر طعم آن لذت می برند ، که ناشی از ویتامین C آنتی اکسیدان است. ویتامین C ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کرده و از خستگی جلوگیری کند.

مطالعه ای در ژورنال آنتی اکسیدان ها حاکی از آن است که دانشجویان جوان بالغ مرد که دارای سطح بالاتری از ویتامین C هستند نیز ممکن است روحیه بهتری داشته باشند با خوردن آن  کمتر دچار سردرگمی ، عصبانیت یا افسردگی می شوند.

تغذیه سالم در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا