پزشکی و سلامتتغذیه سالم

چند تکنیک ساده برای لاغری

چطور انتخاب های سالم تر داشته باشیم؟

سامولی ریجولا، استاد فلسفه در دانشگاه هلسینکی، توضیح می دهد که برای لاغر شدن اول باید کنترل خود را به دست بگیریم و با این روش نیروی اراده خود را قوی کنیم و چالش های خودکنترلی ایجاد کنیم. این روش بر برنامه ریزی برای لاغری، تکیه دارد. با زندگی سالم همراه باشید تا با چند تکنیک ساده برای لاغری آشنا شوید.

ریجولا می گوید : ما هر روز صدها تصمیم اغلب كوچك درباره غذا، آشامیدنی، ورزش یا میزان کالری که می خواهیم بسوزانیم می گیریم. همه این تصمیمات در سلامت و رفاه ما تفاوت بزرگی ایجاد می کند. اما ما همیشه برای انجام بهترین انتخاب آماده نیستیم. این جایی است که خود تردید می تواند برای ما دردسربه وجود آورد.

ایجاد تغییرات استراتژیک در خرید خانه و محل کار می تواند به جلوگیری از وسوسه های منتهی به انتخاب های ناسالم کمک کند.

به عنوان مثال، همه ما می دانیم چه اتفاقی می افتد که اگر دوباره و دوباره به آن جعبه شکلات روی میز آشپزخانه خیره شویم. اما اگر خودتان را گول نزنید و شکلات را پنهان کنید، وسوسه فوری خود را برطرف می کنید.

به نظر می رسد این کاری واضح است که باید انجام شود، اما در کمال تعجب تعداد کمی از مردم واقعاً حاضرند با چنین تغییرات ساده ای روبرو شوند.

مرتب تکرار کنید: “من اراده خواهم داشت”، خود گول زدن عمدتاً در مورد اجتناب از چیزی است که باعث ایجاد وسوسه می شود. ما می توانیم از داشتن شیرینی یا شیرین کننده ها در خانه جلوگیری کنیم. البته درعین حال ما می توانیم آخر هفته را استثنا بکنیم. ما همچنین می توانیم به خاطر انجام کارهایی که می خواهیم از آنها اجتناب کنیم، جوایزی به خودمان بدهیم.

هیچ کس ما  را مجبور نکرده است که تلفن هوشمند خود را بررسی کنیم، یا ما با کنترل خود می توانیم از چک کردن توئینر دست برداریم.

برای کاهش حواس پرتی غیر ضروری، خاموش کردن اعلان های گوشی یا حذف برنامه های رسانه های اجتماعی از تلفن کاقی است.

چگونه می توانید به تنهایی تمرین خود تنظیمی را شروع کنید

با ایجاد “ترفندهای کوچک” شروع به کار کردن کنید، مثل اینکه یک لیوان آب اضافی روی میز خود قرار دهید تا به شما یادآوری شود که باید به بدن آبرسانی بشود، پیاده روی 1000 قدم اضافی در روز یا تنظیم زنگ خواب برای صبح به شما یادآوری می کند که در حال تغییر خودنان هستید.

نیم ساعت زودتر به رختخواب بروید و در ادامه شما می توانید چالش های بزرگتری را به وجود آورید، زیرا مهارت خود را پرورش می دهید. تغییر به زمان نیاز دارد، اما اگر هر سه ماه چند مورد را انتخاب کنیم، در یک سال آنها عادات بی دردسر ما می شوند.

چند تکنیک ساده برای لاغری

تعدادی از تاکتیک ها وجود دارد که می توانید در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنید :

  1. از قدرت موقعیت یابی استفاده کنید. کوکی ها را به پشت کمد فشار دهید، و سپس آجیل ها را جایگزین کنید.
  2. هر هفته سبزی بخرید. این دسترسی شما به سبزیجات را افزایش می دهد، و از این رو احتمال اینکه آنها را بخورید وجود دارد. در موارد دیگر، ممکن است بخواهید دسترسی خود به بعضی مواد غذایی را محدود کنید، مانند این که اگر به چیپس سیب زمینی ضعف دارید، آنها را در خانه نگه ندارید.

الهام شهیدان – مجله زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا