آرایش و زیبایی

چطور قرنطینه پوست شما را جوان می کند؟

جوان شدن پوست در قرنطینه

چطور قرنطینه پوست شما را جوان می کند؟ برای پاسخ به این سوال همراه مجله اینترنتی زندگی سالم باشید.

اکثرشما این روزها در قرنطینه خانگی هستید، آرایش نمی کنید ودر نهایت پوستی شفاف تر خواهید داشت.

به گفته متخصصان،بدون آرایش بودن در قرنطینه می تواند به پاکسازی پوست شما کمک کند.از نظر منطقی کمی سفید شدن پوست وعدم استفاده ازکرم برنز  هر چند وقت یکبار برای پوست مفید است، اما قرنطینه دقیقا چگونه می تواند به پوست شما کمک کند؟

هادلی کینگ ،متخصص پوست و مو در نیویورک می گوید: مواد آرایشی باعث افزایش تولید روغن مصنوعی در پوست و آکنه می شود، بنابراین عدم پوشش لوازم آرایشی در این مدت می تواند باعث کاهش روغنی شدن پوست و نجات منافذ مسدود شده وکمتر شدن جوش ها شود.این مزایا می تواند به طور بالقوه وضعیت پوست شما را بهبود ببخشد.

به گفته دکتر کینگ، در حالی که پوست شما در حال نوسان و ترمیم مجدد است و به حالت عادی و بدون استفاده از آرایش عادت کرده اید، می تواند به طورموقت تسکینی برای آن باشد.

او می گوید: در این مدت پوست خود را ملایم و مرطوب نگه دارید و از یک پاک کننده ملایم و مرطوب کننده تسکین دهنده استفاده کنید که پاکسازی وایجاد شفاف پوست را به همراه دارد.

سطح پوست شما دوباره متعادل خواهد شد

“با اجتناب از استفاده از کرم پودرها، پوست به حالت تعادل بازگشته و روغن طبیعی خود را بازیابی می کند. دکتر نادیا، متخصص پوست در نیویورک توضیح می دهد. ” در دوره قرنطینه بدون پوشش لوازم آرایش ، استفاده روزمره از تونر یا شستشوی بیش از حد پوست برای از بین بردن آرایش ، می تواند پوست را از تعادل روغن طبیعی آن دور کند ، به حداقل رسانده و باعث می شود دوباره پوست بازیابی شود.”

ممکن است جوش صورت شما کمتر شود

دکتر نادیا می گوید: “برخلاف بسیاری از ترکیبات محصولات آرایشی پوست، که به پوست شما نفوذ می کنند، در حال حاضر مدتهاست که آرایش روی پوست شما قرار نگرفته است. پوشش آرایشی ممکن است بر تولید مواد طبیعی پوست و هیدراتورهای طبیعی آن تأثیر بگذارد، زیرا پوست بسته به عوامل خارجی مانند رطوبت، متفاوت عمل می کند. غالباً نبود آرایش تولید روغن را در پوست افزایش می دهد، بنابراین نداشتن آرایش باعث کاهش منافذ بسته شده و جوش می شود.

باکتری های کمتر، سلامت بیشتر

دکتر نادیا می گوید: با پوشش آرایش، شما به طور غیر ضروری پوست ظریف صورت خود را در مقابل باکتری هایی که در روی  برس و پالت های آرایشی که روز به روز استفاده می کنید، قرار می دهید.حتی اگر شما مرتباً برس های خود را شستشو دهید، باکتری ها می توانند در آنها و در آرایش خود باقی بمانند، حتی اگر با مواد نگهدارنده آنها را شستشو داده باشید.  .

علاوه بر این، بیشتر افراد آرایش خود را در حمام انجام می دهند ومحصولات آرایشی خود را در معرض انواع دیگر باکتری ها قرار می دهند که می توانند صورت را آلوده کنند. به طور خاص، ریمل و خط چشم که بطور مکرر روی پوست چشم ها اعمال می شود و حاشیه های پلک می توانند باکتری هایی را در این پوست بسیار ظریف ایجاد کنند که احتمالاً منجر به عفونت چشم می شود.

کاهش روند پیری پوست

دکتر نادیا در ادامه می گوید: آرایش، به خصوص پودر آرایشی باید تنها روی خطوط و چین و چروک ها قرار بگیرند و در واقع می تواند  اطراف چشم را برجسته تر کند،اما بعضی از آن برای کل پوست خود استفاده می کنند بنابراین، فرایند پاک کردن آرایش شبانه می تواند منجر به کشیدن و آسیب پوست  در دراز مدت  شود که می تواند بر آسیب دراز مدت پوست تأثیر بگذارد و به همین دلیل، پیری پوست را تسریع کند.

مژه هایی کشیده تر در قرنطینه

اگر به طور دایم به چشمتان ریمل دارید که باعث شکستگی مژه ها می شود ، نباید با آن بخوابید ،  آن را به آرامی از بین ببرید و باعث شکسته شدن مژه ها نشوید، ممکن است در طی مدت قرنطینه متوجه شوید که به علت عدم شکستگی، مژگان شما طولانی تر یا کامل تر به نظر می رسد.جالب است بدانید اگر به مدت یک ماه ریمل را رها کنید، تحریک و ساییدگی مژه ها متوقف و تراکم مژه ها عادی می شود وبه نظر می رسد که مژه ها ضخیم تر می شوند.

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا