حوادث

پنج جیب برحرفه ای درچنگال پلیس پایتخت/ بازداشت جیب بران

پنج جیب برحرفه ای درچنگال پلیس پایتخت/ بازداشت جیب بران

 

دستگیری جیب بران حرفه ای توسط پلیس در تهران

قصد داشتم سوار اتوبوس شوم که ناگهان احساس کردم دست کسی داخل جیبم است که در این لحظه مشاهده کردم پسر جوان پول‌هایم را که 300 هزار تومان بود، از جیبم بیرون کشید و ……
جیب برها را شناسایی کردم فردی با مراجعه به پلیس پایتخت اعلام کرد که در خط اتوبوسرانی مورد سرقت به شیوه جیب‌بری قرار گرفته و جیب برها را شناسایی کرده و آنها را دقایقی پیش در پارک مشاهده کرده است، ماموران نیز با راهنمایی شاکی پرونده به پارک رفته و موفق به دستگیری 3 جیب برحرفه ای شدند.
کارآگاهان متوجه شدند که شاهین و میلاد همراه علی اکبر در ایستگاه های بی .آر. تی اقدام به جیب‌بری می کنند.
ادامه جیب بری پس از آزادی با قرار وثیقه هر 3 متهم پس از اعتراف به جیب بری هایشان، روانه زندان شدند، اما چندی بعد مجددا فردی در تماس با پلیس 110 اعلام کرد که جوان جیب بری را در حین سرقت در ایستگاه بی.آر.تی دستگیر کرده و در همین راستا تیمی از ماموران در محل حاضر شده و جیب بر جوان را دستگیر کردند.
مالباخته به کارآگاهان گفت:  قصد داشتم سواراتوبوس شوم که ناگهان احساس کردم دست کسی داخل جیبم است که در این لحظه مشاهده کردم پسر جوان پول هایم را که 300 هزار تومان بود، از جیبم بیرون کشید و پا به فرار گذاشت.
این مرد ادامه داد: با فریادهای دزد دزد از مردم درخواست کمک کردم که موفق به دستگیری دزد پول‌هایم شدم.
اعترافات جیب بر تازه کار ساسان که در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار داشت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: مدتی پیش برای خرید مواد با مردی به نام علی اکبر آشنا شدم و فهمیدم او با جیب برهای زیادی در ارتباط است؛ به همین خاطر از طریق او  با شاهین آشنا شدم.وی افزود: به خاطر اعتیادم نیاز به پول داشتم به همین خاطر همراه علی اکبر و شاهین به ایستگاه‌های اتوبوسرانی می رفتیم و اقدام به جیب بری می کردیم.با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پی بردند که علی اکبر و شاهین به اتهام جیب بری دستگیر شده اند، اما پس از تأمین قرار از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را از سر گرفتند.ماموران در ادامه رسیدگی به پرونده های جیب بری متوجه شدند مردی با در دست داشتن چک سرقتی که از ایستگاه بی.آر.تی از فردی دزدیده، به بانک مراجعه کرده است.
کارآگاهان با مراجعه به بانک، منصور را که یک بار به اتهام جعل و کلاهبرداری به زندان رفته است، در بانک دستگیر کردند.
منصور در همان ابتدا لب به اعتراف گشود و به ماموران گفت: با همدستی علی اکبر در ایستگاه بی. آر. تی جیب بری می کردم که امروز برای نقد کردن چک برگ سرقتی به بانک مراجعه کردم که دستگیر شدم.
کارآگاهان در این مرحله با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه 2 متهم تحت تعقیب را در یکی از باغ های ورامین شناسایی کنند و این متهمان دستگیر شدند.
“شاهین” و “علی اکبر” در تحقیقات ابتدایی ماموران، خود را بی گناه معرفی کردند، اما وقتی شنیدند همدستانشان آن ها را لو داده اند، لب به اعتراف گشودند.
کاهش جیب بری ها با دستگیری پنج حرفه ای سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در رابطه با این پرونده گفت: پس از دستگیری این باند حرفه ای و سابقه‌دار در زمینه جیب بری، شاهد کاهش چشمگیری در وقوعات جیب‌بری در ایستگاه ها و اتوبوس های خطوط BRT شهر تهران هستیم .
همچنین با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب سرقت به شیوه جیب‌بری ، شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت و جیب بری، از افرادی که در ایستگاه‌های BRT هدف جیب بری قرار گرفته اند، دعوت می‌شود تا به پلیس مراجعه کنند.
دستگیری جیب بران حرفه ای
پنج جیب برحرفه ای درچنگال پلیس پایتخت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا