آرایش و زیبایی

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ پوست چیست و بررسی نتایج میکرونیدلینگ بر روی پوست | پوست شامل سه لایه اصلی: اپیدرم (لایه سلولی سطحی)، درم (بافت همبند عمیق) و زیر پوست (بافت زیر جلدی) است. با بالا رفتن سن، پوست شما الاستین و اسید هیالورونیک کمتری تولید می‌کند، و در حالی که کلاژن تجزیه می‌شود و از دست می‌رود، منجر به نشانه‌های برجسته پیری می‌شود.

میکرونیدلینگ نتایج عالی برای طیف گسترده‌ای از انواع پوست و عارضه‌ها ارائه می‌دهد. درمان میکرونیدلینگ یک روش ایمن و موثر برای فعال کردن بازسازی سلولی است و در عین حال نظم عارضه‌های پوستی را اصلاح کرده و نتایج درمان فوری و پیشرفته هستند.

بسیاری از افراد پس از اولین جلسه درمان شروع به دیدن اثر بخشی درمان خواهند کرد، با این حال ممکن است بسته به شدت عارضه‌های پوستی آنها، 3 تا 6 جلسه درمان توصیه شود.

میکرونیدلینگ چه نتیجه‌ای روی پوست دارد؟

میکرونیدلینگ می‌تواند برای درمان انواع نقایص مورد استفاده قرار گیرد و نشان داده است که:

  • پوست را دوباره جوان، سفت و محکم می‌کند.
  • ظاهر اشکال مختلف زخم را به حداقل می‌رساند.
  • آکنه و جای زخم را کاهش می‌دهد.
  • بازسازی بافت را تحریک می‌کند.
  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک معمولی را کاهش می‌دهد.
  • اندازه منافذ را به حداقل می‌رساند.
  • ظاهر ترک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد.
  • تمام انواع پوست و تن پوست را بهبود می‌بخشد.

نتایج میکرونیدلینگ بر روی پوست

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ – نتایج میکرونیدلینگ بر روی پوست

برای دیدن نتایج به چند جلسه درمان نیاز خواهم داشت؟

معمولا بسته به ناحیه اصلاح به 3 تا 6 جلسه درمان میکرونیدلینگ نیاز است. پزشک سرانجام یک برنامه درمان را بر اساس اهداف و خواسته‌های فردی شما تعیین خواهد کرد. فواصل بین جلسات درمانی معمولا 4 هفته هستند.

بیماران با چروک‌های عمیق، آسیب‌های پیشرفته ناشی از آفتاب، ترک‌های پوستی یا هر نوع زخم، معمولا برای دستیابی به نتایج مورد نظر 6 جلسه یا بیشتر نیاز دارند.

چه مدت طول خواهد کشید تا نتایج را ببینم؟

اکثرا همه بیماران پس از اولین جلسه درمان میکرونیدلینگ نتایج را می‌بینند. نتایج فردی بسته به سلامت پوست فرد متفاوت است. معمولا 1 تا 2 هفته پس از اولین درمان تغییرات و نتایج مثبت قابل مشاهده هستند. بسیاری از بیماران از تغییرات مثبت حتی در زمان کمتری اطلاع می‌دهند. (اغلب تغییر تنها در عرض چند روز چشمگیر است).

نتایج میکروندلینگ من چقدر دوام دارند؟

میکرونیدلینگ نتایج را از طریق تحریک عوامل رشد و کلاژن ایجاد می‌کند، در نتیجه سلول‌های جدید پوستی را به سطح پوست ترفیع می‌دهد. با پیر شدن پوست، تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش می‌یابد.

نتیجه کلی شما زمانی که از یک رژیم مراقبت از پوست در منزل استفاده می‌کنید که شامل یک محصول رتینوئید روزانه است، ادامه خواهد داشت. باید از پزشک مشورت بگیرید. با این حال، یک سری از درمان‌ها معمولا برای بهترین نتایج توصیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید : میکرونیدلینگ و ترک‌های پوستی

نکته‌های مهم بعد از میکرونیدلینگ برای دستیابی به بهترین نتایج

میکرونیدلینگ تکنیکی است که می‌تواند با خیال راحت هر 4 تا 6 هفته تکرار شود؛ با این حال، در اینجا برخی از چیزهایی که پس از اولین درمان میکرونیدلینگ انتظار می‌رود آورده شده است:

1- اثر التهابی پوست بسیار کوتاه است و در عرض چند ساعت به طور قابل توجه از قرمزی تا صورتی محو می‌شود که ممکن است 12 تا 48 ساعت طول بکشد. قرمزی یا حساسیت احتمالا ممکن است وجود داشته باشد و تا چند روز پس از اولین پوست انداختن ادامه دارد.

2- به شدت توصیه می‌شود که از داروهای ضد التهابی مثل ایبوپروفن، Martin یا Advil استفاده نکنید زیرا مانع روند طبیعی التهاب بدن، که برای تغییرات پوستی شما جدی است، می‌شود. استفاده از داروهای بدون نسخه ضد درد که ضد التهابی نیستند، تنها در صورت نیاز برای هر گونه ناراحتی توصیه می‌شود. خوردن آناناس تازه کمک می‌کند تا فرایند بهبود افزایش یابد و همچنین به هرگونه ناراحتی پوست کمک می‌کند.

3- پوست انداختن ممکن است 3 تا 5 روز پس از لایه برداری یا پیلینگ شروع شود. روی پوست درمان شده را نکنید و نخارانید، بلکه به جای آن، پوست را مرطوب نگه دارید. به شدت توصیه می‌شود که از ورزش شدید یا عرق کردن به مدت 24 ساعت به علت منافذ باز اجتناب کنید.

در صورتی که ناراحتی بیش از حد، سوزش، قرمزی یا تورم ماندگار باشد، کمپرس‌های سرد به کاهش ناراحتی پس از پوست انداختن کمک می‌کنند.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب حداقل به مدت 3 تا 10 روز اجتناب کنید. در کمتر از 2 روز پس از فرآیند عمل میکرونیدلینگ شما می‌توانید انتظار خشکی و پوسته پوسته شدن را به علت افزایش بازده سلول‌های پوست داشته باشید.

در این دوره‌ می‌توانید از مرطوب کننده پوست استفاده کنید، اما هر دستورالعملی را که توسط پزشک به شما داده شده است، دنبال کنید.

4- استفاده از غلتک در اطراف چشم توسط پزشک شما ممکن است موجب کبودی کوچک شود که به راحتی می‌تواند با آرایش پوشانده شود.

میکرونیدلینگ چیست

دسترسی به منبع : Microneedling

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا