دانستنی ها

توصیه‌هایی برای مصرف سرکه سیب خانگی

سرکه سیب یک خوراکی پرمصرف و پرکاربرد است که بسیاری افراد به دلیل فوایدش آن را در رژیم غذایی خود می‌گنجانند. یکی از فواید آن کمک به هضم غذاست. از دیگر فواید سرکه سیب می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. حتی این خوراکی سرشار از مزیت برای تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی نیز مفید است. در این پست از زندگی سالم می‌خواهیم توصیه‌ هایی برای مصرف سرکه سیب خانگی برای شما عزیزان داشته باشیم.

گفته می‌شود که مصرف منظم سرکه سیب به تامین ویتامین‌های غنی زیادی مانند کلسیم و فسفر کمک می‌کند، اگرچه که تحقیقات در این‌باره نتایج متناقضی دارد. افزودن مقدار کمی سرکه سیب به رژیم غذایی به صورت روزانه باعث کمک به سم زدایی بدن و رهایی از شر باکتری‌های مضر می‌شود. می‌توانید سرکه سیب را با ترکیب با دیگر خوراکی‌ها و یا به صورت تنها مصرف کنید؛ در هر صورت در ادامه در مورد فواید سرکه سیب و نحوه افزودن آن به رژیم غذایی صحبت خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که:

1- به منظور تنظیم اشتها می‌توانید روزانه تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) سرکه سیب را 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی 3 بار در روز مصرف کنید.

2- همیشه سرکه سیب را با 1 سی سی (240 میلی لیتر) آب مخلوط کنید. در صورت مصرف سرکه سیب به صورت غلیظ، مینای دندان و یا گلوی شما دچار آسیب خواهد شد.

3- به منظور خنثی کردن طعم تند و اسیدی سرکه سیب می‌توانید سایر ادویه‌ها مانند دارچین و فلفل سیاه را با آن ترکیب کنید.

4- بهتر است از سرکه سیب خانگی و ارگانیک استفاده کنید چرا که سرکه سیب خانگی حاوی پروبیوتیک‌های مفیدی می‌باشد که به هضم غذا کمک زیادی می‌کنند.

سرکه سیب خانگی خام
توصیه‌هایی برای مصرف سرکه سیب خانگی

استفاده از سرکه سیب خام (خانگی)

سرکه سیب تازه و فیلتر نشده مصرف کنید. زمانی که در سوپر مارکت به دنبال سرکه سیب میگردید، نوعی را انتخاب کنید که لرده ته آن باشد، این نشان از خانگی بودن سرکه سیب است و سرشار از پروبیوتیک‌های مفید می‌باشد. اگر از سرکه‌های صنعتی و کارخانه‌ای استفاده کنید باید بدانید که فواید ذکر شده را ندارند.

حتی می‌توانید خودتان در خانه سرکه سیب خانگی درست کنید.

سرکه سیب را در 1 سی سی (240 میلی لیتر) آب ترکیب کنید تا رقیق شود. در صورتی که سرکه سیب رقیق نشده و به صورت خالص مصرف شود می‌تواند باعث آسیب به مینای دندان و گلو شود. به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی، 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 سی سی آب مخلوط کرده و میل کنید.

مهم نیست آبی که با سرکه سیب ترکیب می‌کنید در چه دمایی باشد، اما بهتر است با آب ولرم میل کنید.

هشدار: دندان‌های حساس دارید و یا مینای دندان‌هایتان ضعیف هستند؟ محلول آب و سرکه‌تان را با نی بنوشید. چراکه اسیدیته موجود در سرکه سیب به مرور زمان باعث آسیب به مینای دندان می‌شود.

به منظور تنظیم سطح گلوکز بهتر است سرکه سیب را 20 دقیقه قبل از غذا بنوشید. از جمله فواید نوشیدن سرکه سیب قبل از صرف غذا می‌توان به کمک به تحریک سیستم گوارشی و تنظیم سطح قند خون در هنگام غذا خوردن اشاره کرد. با بالا رفتن سن، اسید معده کاهش می‌یابد و در نتیجه هضم غذا سخت‌تر می‌شود. سرکه سیب حاوی پروبیوتیک است. با نوشیدن سرکه سیب با معده خالی، پروبیوتیک‌ها باعث تقویت سلامت روده شده و به عنوان جایگزینی برای اسید از دست رفته معده عمل می‌کنند.

از انسولین یا داروهای ادرارآور استفاده می‌کنید؟ قبل از شروع رژیم مصرف سرکه سیب حتما با پزشک مشورت کنید، زیرا سرکه باعث تضعیف اثربخشی دارو می‌شود.

2 تا 3 بار در روز از سرکه سیب استفاده کنید. برای بهره‌مندی از مزایای سرکه سیب سعی کنید 2 تا 3 مرتبه در روز سرکه سیب مصرف کنید. بهتر است ترتیب خوردنتان را جوری تنظیم کنید که یک مرتبه در اول صبح، یک مرتبه ظهر و بار دیگر هنگام شب محلول سرکه سیب را بنوشید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا