کسب و کار

رژیم غذایی بدون محدودیت غذایی

شاید خواندن این عنوان کمی برای شما عجیب باشد؛ اما باید به شما این نوید را بدهیم که رژیم‌های غذایی هم وجود دارند که بدون محدودیت غذایی بتوانند باعث کاهش وزن در شما شوند. اگر دوست دارید بیشتر با این رژیم‌ها آشنا شوید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چه رژیم هایی محدودیت غذایی ندارند؟

در رژیم‌های غذایی که تمرکز صرفا بر روی کالری دریافتی است نه نوع مواد غذایی دریافتی، محدودیت غذایی خاصی در آن‌ها وجود ندارد. محدودیت غذایی در رژیم‌هایی هست که باید در کنار کالری دریافتی مراقب مواد غذایی دریافتی خود نیز باشید. و یا حتی در قوانین برخی از رژیم‌ها به طور کلی یک الی چند عدد از گروه‌های غذایی حذف می‌شوند.

در رژیم لاغری میزان غذا مهم است یا میزان کالری دریافتی؟

اگر هدف را صرفا افزایش کالری مصرفی نسبت به کالری دریافتی در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم که با کنترل کالری دریافتی و بدون محدودیت غذایی خاصی می‌توان کاهش وزن را مشاهده کرد. اما ترکیب مواد غذایی دریافتی از جهاتی حتی برای کاهش وزن مهم است.

به عنوان مثال اگر شما در رژیمتان پروتئین کافی دریافت نکنید در طول رژیم کاهش وزن عضلات خود را از دست می‌دهید. یا اگر از میوه‌ها و سبزیجات متنوع دست بکشید و به جای آن مواد غذایی که فاقد ارزش غذایی خاصی هستند را دریافت کنید در طولانی مدت متوجه کمبودهای ویتامینی در بدن خود خواهید شد.

بنابراین بهتر است فقط بر روی کالری دریافتی تمرکز نکنید و همیشه حواستان به تنوع در رژیم غذاییتان باشد.

رژیم غذایی بدون محدودت

آیا در رژیم کالری شماری محدودیت غذایی نداریم؟

در رژیم کالری شماری همانطور که از اسم آن هم پیداست کالری اولویت اول است و شما با استفاده از شمارش کالری دریافتی و مصرفی می‌توانید به سمت کاهش وزن پیش بروید. برای پیروی از این رژیم شما نیاز به یک اپلیکیشن کالری شمار دارید تا کالری مجاز روزانه خود را به دقت محاسبه و مصرف کنید.

در این زمینه اپلیکیشن کالری شمار زیره امکانات فراوانی برای شما در مسیر کنترل وزن دارد. اگر در پایان روز بیشتر از کالری دریافتی خود انرژی سوزانده باشید می‌توانید بعد از یک هفته کاهش وزن خود را مشاهده کنید.

آیا رژیم فستینگ محدودیت غذایی ندارد؟

تمرکز یک رژیم فستینگ رایگان بر ساعات غذای خوردن و گرسنگی است. در این رژیم شما توصیه‌ای در مورد مصرف گروه‌های غذایی خاص را مشاهده نخواهید کرد. صرفا با محدودیت کالری دریافتی و محدود کردن زمان مجاز برای غذا خوردن می‌توانید لاغر شوید.

رژیم غذایی

آیا رژیم مدیترانه ای محدودیت غذایی ندارد؟

رژیم مدیترانه‌ای از آن دسته رژیم‌هایی است که در آن مصرف برخی از مواد غذایی مانند گوشت سفید خصوصا ماهی، چربی‌های غیر اشباع نظیر روغن زیتون، مغزیجات، میوه‌ها و سبزیجات تازه است. بنابراین مصرف غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز به مقدار زیاد، غذاهای فست فودی و یا سرخ کردنی، مواد غذایی دارای شکر افزوده و … در آن محدودیت دارد و توصیه نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت که رژیم مدیترانه‌ای صد در صد بدون محدودیت غذایی است.

آیا رژیم کتوژنیک محدودیت غذایی ندارد؟

رژیم کتوژنیک یکی از محدودترین رژیم‌های غذایی است. در این رژیم به دلیل کاهش و محدودیت شدید کربوهیدرات گروه بزرگی از هرم غذایی به نام نان و غلات حذف خواهند شد. از طرفی تمامی مواد غذایی که حاوی قند یا شکر افزوده هستند ممنوع است و مصرف میو‌ها نیز به صورت خیلی محدود خواهد بود آن هم از میوه‌هایی که قند بسیار پایینی دارند. در مجموع کالری مورد نیاز شما از این رژیم از پروتئین و چربی تامین می‌شود.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا