پزشکی و سلامت

اگر مسموم شدید این خوراکی را فورا بخورید

اگر ساندویچی نامرغوب خورده اید و مسموم شده اید با خوردن چند حبه سیر می توانید حالتان را بهتر کنید.

به گزارش زیست آنلاین ازجام نیوز، یکی از قدیمی ترین گیاهان مورد مصرف غذایی و دارویی گیاه سیر است..   قدیمی ترین اسناد به جای مانده در مورد سیر مربوط به کتیبه های سومریان است که از ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به جای مانده است.همچنین سیر یکی از مهمترین داروهای مصر باستان است که حداقل ۲۲خاصیت درمانی برای آن قایل بوده اند و در پاپیروس های به جای مانده از ۱۵۵۰سال قبل از میلاد مسیح ثبت شده است.

 

محققان می گویند سیر از هر آنتی بیوتیکی قوی تر است و می تواند مسمومیت ها را هم کاهش دهد. بررسی ها نشان می دهند سیر می تواند مسمومیت های ناشی از گوشت های خام یا فرآوری شده را درمان کرده و آمار مسمومیت ها را کاهش دهد.

 

گفتنی است، سیر به دلیل دارا بودن خواص بسیار، کاربرد دارویی نیز دارد این گیاه خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچ دارد و قادر است به محض وارد شدن ماده ای مسموم و یا آلوده با آن مبارزه کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

 

گفتنی است،سولفور موجود در آن مانع از ایجاد مشکلات گوارشی می شود و باعث تقویت معده و روده  خواهد شد از این رو افرادی که دچار این گونه مشکلات هستند می توانند از آن به عنوان مسکن برای بهبود سیستم گوارشی خود استفاده کنند و عفونت های گوارشی و مسمومیت های شدید را درمان کنند.

 

  • خواص مهم دارویی سیر:
    ▪ پایین آورنده چربی خون
    ▪ اثر کاهش کلسترول خون
    ▪ سیر می تواند به طور ضعیف قند خون را کاهش دهد.
    ▪ سیر دارای اثر کاهش فشار خون است.
    ▪ ترکیبات سیر می تواند از چسبندگی پلاکت ها جلوگیری کند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا