تغذیه سالم

برای لاغری فیبر بیشتری بخورید

کاهش وزن با فیبر | به گفته کارشناسان ، عادات غذایی حاوی فیبر بیشتر می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. کاهش وزن بعضی مواقع با احساس سختی و دشواری همراه است، مهم برداشتن اولین قدم است. حتی گاهی اولین قدم شما نتایج بزرگی را به همراه دارد. امروز می خواهیم به شما بگوییم چگونه با مصرف فیبر برای لاغری اقدام کنید.

عادت های غذایی سالم می تواند به شما کمک کند سریع لاغر شوید. برای نمونه مقدار توصیه شده روزانه فیبر روزانه 28 گرم درهر روز است.

اکثر مردم در حال حاضر به اندازه کافی  مواد مغذی و سالم نمی خورند. جدیدترین آمار نشان می دهد 95٪ آمریکایی ها فیبر کافی نمی خورند.

طبق آمار USDA ، مردان بزرگسال فقط 18.4 گرم فیبر در روز مصرف می کنند در حالی که زنان 15.5 گرم فیبر مصرف می کنند.

دقیقاً به همین دلیل است که خوب لاغر نمی شویم.یک عادت غذایی سالم برای خوردن مقدار توصیه شده روزانه فیبر ، فواید زیادی برای کاهش وزن خواهد داشت.

افزایش خوردن فیبر از 16 به 28 گرم فیبر در روز افزایش 75 درصدی گرسنگی را کاهش می دهد ، مصرف انرژی را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود.

مصرف فیبر برای لاغری
مصرف فیبر برای لاغری

یک مطالعه که در مجله ISRN Obesity منتشر شد ، شرکت کنندگان را ارزیابی کرد و نشان داد وقتی که فیبر موجود در رژیم های غذایی خود را از 12 گرم در روز به 28 گرم توصیه شده افزایش دادند بهتر لاغر شدند. در طول 4 هفته ، شرکت کنندگان یا 1.5 فنجان لوبیا در روز یا سایر غذاهای پر فیبر مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل مصرف کردند و احساس گرسنگی کمتر و سیری بیشتری داشتند و وزن بیشتری کم کردند!

برای عملی شدن این عادت غذایی سالم ، حداقل یک وعده غذایی حاوی فیبر بالا (3 گرم فیبر یا بیشتر) در هر وعده غذایی مصرف کنید و می توانید 12 گرم فیبر به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید.

اینها برخی از روش های افزودن فیبر به رژیم غذایی شماست:

  • دانه های کدو تنبل را در سالاد مصرف کنید.
  • نخود را به سالاد ماکارونی اضافه کنید.
  • مقداری ذرت بو داده به غذای خود اضافه کنید.
  • هویج را در میان وعده خود قرار دهید.
  • مقداری تمشک روی ماست خود بریزید.
  • نان سبوس داربه جای نان ساده بخورید.
  • دانه های چیا را به یک اسموتی کاهش وزن اضافه کنید.

به یاد داشته باشید ، شما فقط باید 12 گرم فیبر اضافی در روز بخورید تا از مزایای کاهش وزن این عادت غذایی سالم بهره مند شوید. فقط با دانه های چیا و حتی خوردن هوموس می توانید به کاهش وزن مورد نظر خود برسید!

اولیویا تارانتینو

بیشتر بخوانید : کاهش وزن سریع با رژیم کتوژنیک

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا