پزشکی و سلامت

مصرف‌فست‌فودها و ‌قدکودکان‌

مشاور دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در ایران گفت: مصرف بیش از حد فست فودها، نشاسته، نمک و چربی موجب کوتاهی قد و چاقی کودکان می شود.

عزیزاله کمال زاده دوشنبه در همایش مصرف شیر با یک عمر سلامتی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم و فنون خرمشهر افزود: تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی خانواده ها، آسیب های جدی در تناسب اندام و سلامت افراد به وجود آورده است.

وی گفت: نبود تعادل در سبک زندگی، تغذیه نادرست و مصرف بی رویه دارو در ایران باعث شده تا 40 درصد ایرانی ها اضافه وزن، 35 درصد چربی خون بالا و 15 درصد آنها کبد چرب داشته باشند.

مشاور دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اهمیت مصرف شیر افزود: شیر یک ماده غذایی متراکم است که می تواند نیاز بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند و نه تنها برای کودکان بلکه برای همه افراد مفید است.

وی خرابی دندان و لثه و مشکلات فکری را بدلیل کاهش مصرف شیر در کشور دانست و گفت: فرآیند استریلیزه کردن در شیرهای پاکتی به خوبی رعایت شده و در ایران این نوع شیرها به روش کاملا بهداشتی بسته بندی و راهی بازار می شوند.

کمال زاده، طرح تغذیه دانش آموزان با شیر در مدرسه را مهم دانست و افزود: مصرف روزانه یک تا دو لیوان شیر علاوه بر تامین تمام املاح مورد نیاز بدن می تواند تا حدود زیادی عوارض مسمومیت به آلودگی های دی اکسیدکربن، گوگرد، سرب، مس، آرسنیک و ریزگردها را که برای بدن انسان خطرناک است، کاهش دهد.

وی اظهار کرد: مصرف بیش از حد همبرگر، سوسیس و کالباس، غذاهای شیرین و چرب، سیب زمینی سرخ کرده و چیپس و فست فودها موجب بروز سرطان می شود.

مرجع / ایرنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا