آرایش و زیبایی

قبل از رفتن به مهماني اين “نوشيدني” را نخوريد!

پوستبا وجود مزاياي فراواني که مصرف شير براي سلامت افراد به ويژه بانوان دارد اما براي گروه خاصي از بانوان مصرف زياد آن به صورت خالص توصيه نمي‌شود.

 گفتني است، تحقيقات نشان داده است دختراني که در روز دو يا چند ليوان شير مصرف مي‌کنند تا 20 درصد بيشتر از ساير دختراني که تنها روزي يک ليوان شير مصرف مي‌کنند در معرض ابتلا به “آکنه‌هاي پوستي” قرار دارند.

پژوهشگران علل خاصي از جمله عدم وجود چربي در شير، خالصي قند موجود در شير و يا هورمون‌هايي که در شير ترشح مي‌شوند را از جمله عللي مي‌دانند که مي‌توانند سبب ايجاد آکنه در افراد شود و به ويژه در قرارهاي کاري يا مهماني‌ها باعث “کاهش اعتماد به نفس” آنها شود.

 دانشمندان و متخصصان پوست و مو براي رفع اين مشکل در ايجاد آکنه‌هاي پوستي به دختران نوجوان توصيه مي‌کنند به جز يک ليوان شير در طول روز در باقي ساعات براي رفع نياز بدن به لبنيات از ساير فرآورده‌هاي مشتق شده از شير مانند ماست، بستني، پنير، کره، خامه و نظاير اين مواد غذايي استفاده کنند زيرا “مولکولهاي چربي” شير در اين حالت شکسته مي‌شود و در نتيجه مشکلاتي مانند آکنه‌هاي پوستي کمتر به وجود مي‌آيد.

باشگاه خبرنگاران

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا