روانشناسی

چگونه تجربه دور کاری و کار در خانه سالم و لذت‌بخش داشته باشیم

تجربه دورکاری و کار در خانه سالم و لذت‌بخش |بسیاری از مشاغل در شرایط همه‌گیری کرونا به فعالیت کارمندان خود را بصورت دورکاری درآورده‌اند و یا برخی افراد حتی قبل از شیوع ویروس کرونا به بصورت دورکاری فعالیت داشتند. دورکاری مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما چگونه می‌توان دورکاری لذت‎بخش و کار در خانه بهتری داشته باشیم؟! با زندگی سالم همراه باشید تا راه‎کارهایی را برای تجربه بهتر کار در منزل به شما آموزش دهیم.

  • میان وعده‌های سالم‌تر برای کسانی که در خانه کار می‌کنند شامل اسموتی، تخم مرغ آب پز یا سبزیجات خرد شده است.
  • غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (مانند آجیل یا دانه‌ها) می‌توانند به بهبود تمرکز کمک کنند.
  • نکات مربوط به سلامتی در منزل مانند تهیه صندلی مناسب می‌تواند وضعیت قرارگیری بدن را بهبود بخشد و باعث کاهش درد گردن یا کمر شود.
  • تمرینات کوتاه می‌توانند به شما در دستیابی به دستورالعمل‌های فعالیت کمک کنند.

شاید متوجه شوید که هنگام کار در خانه، وقت بیشتری را روی تخت یا کاناپه خود نشسته در حالی که ساعت‌ها با یک لپ تاپ کوچک با هدفون تایپ می‌کنید. به سختی در طول روز حرکت می‌کنید.

با چند نکته و ترفند ساده می‌توانید با موفقیت در خانه کار کنید و انگیزه خود را برای سلامتی حفظ کنید. حتی اجرای چند تغییر در سبک زندگی می‌تواند تفاوت چشمگیری در میزان خروجی کار و هوشیاری شما ایجاد کند (که اغلب هنگام کار و زندگی در یک محیط یکسان کمرنگ می‌شوند).

برای اینکه در حین کار در خانه یک کارمند موفق باشید، باید محیطی را ایجاد کنید که برای بهره‌وری مناسب باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا فضای کاری مشخصی داشته باشید و در طول هفته مدتی را برای تهیه میان وعده‌های سالم در هفته اختصاص دهید.

دورکاری لذت‌بخش
دورکاری لذت‌بخش – کار در منزل – کار در خانه

غذا برای کار در فضای خانه

اگر مثل اکثر مردم هستید، تمام کردن یک کیسه چیپس سیب زمینی برایتان بسیار آسان‌تر از برنامه‌ریزی برای میان وعده‌های سالم است. خبر خوب این است که شما می‌توانید با حداقل تلاش برای آشپزی غذاهای مناسب خود را مصرف کنید. چنین میان وعده‌های دلچسب و تازه و وعده‌های غذایی که به راحتی درست می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • اسموتی ساده:

برای یک صبحانه سریع، می‌توانید یک اسموتی سالم را در عرض چند دقیقه درست کنید. ماست فاقد چربی یا کم چربی، یک موز و میوه منجمد دلخواه خود را مخلوط کنید (می‌توانید بسته‌های توت مخلوط در قسمت غذاهای منجمد را خریداری کنید، یا خودتان آنها را فریز کنید). اگر به دنبال چیزی شکم پرکن‌تر هستید، یک پیمانه پودر پروتئین اضافه کنید.

  • تخم مرغ آب پز:

عصر یکشنبه، چند تخم مرغ را بجوشانید و در یخچال برای داشتن پروتئین صبحانه سالم و سریع در طول هفته نگهداری کنید. تخم مرغ آب پز را می‌توانید تا هفت روز در یخچال نگهداری کنید.

  • کوکی‌های خانگی:

اگر هوس شیرینی برای عصرانه کردید، یک دسر خانگی مانند کوکی خانگی را به جای یک تکه شکلات تهیه کنید و مقدار شکر مورد نیاز دستور غذا را کاهش دهید.

  • سبزیجات خرد شده:

برای بعد از ظهر، سبزیجات قطعه قطعه شده را در یخچال نگهدارید که می‌توانید آن را بیرون بیاورید و در هوموس طعم‌دار یا سس سالاد مورد علاقه خود قرار دهید.

  • مینی پیتزا آسان:

از آن سبزیجات خرد شده برای تهیه ناهار گرم استفاده کنید. مقداری سس اسپاگتی، سبزیجات خرد شده و پنیر خرد شده کم چربی را کم کم گرم کنید (موتزارلا مورد است). مواد را روی یک تکه نان ضخیم بریزید.

  • میان وعده‌های ساده:

برای راحتی پنیر رشته‌ای کم چرب را در یخچال نگه دارید. مقدار زیادی از میوه‌های مورد علاقه خود را در مکان‌های دسترسی آسان قرار دهید.

غذاهایی برای تمرکز

برای تمرکز هنگام کار در خانه، مصرف غذاهایی با مقادیر بالای امگا 3 مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی و همچنین سبزیجات سبز برگ، آجیل و دانه‌ها توصیه می‌شود. امگا 3 به ساخت غشای سلول در مغز شما کمک می‌کند و دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به طور بالقوه از سلول‌های مغز محافظت کند.

فضای دفتر خود را درست کنید

هنگام تنظیم فضای کار خود، می‌خواهید به شرایط کاری راحت و دلپذیر مناسبی برسید و از قرار دادن خود در محیطی که باعث درد کمر و گردن می‌شود پرهیز کنید. حفظ وضعیت خوب بدن بسیار مهم است.

یک صندلی خوب تهیه کنید

هرگز اهمیت یک صندلی با کیفیت بالا را در هنگام ایجاد یک محیط کار سالم و موثر دست کم نگیرید. در حالت ایده‌آل، این صندلی نسبت به کاناپه یا تختخواب شما جذابیت بیشتری خواهد داشت.

صاف نشستن می‌تواند شما را بر روی وظیفه مورد نظر متمرکز کند و امیدوارم شما را از اصرار به خواب آلودگی باز دارد. اگر توانایی تهیه صندلی خوب را ندارید، سعی کنید بالشهایی را برای پشتیبانی از پشت و گردن به صندلی خود اضافه کنید.

موقعیت خود را تنظیم کنید

یکی دیگر از اجزای کار که اغلب در تجربه خانه نادیده گرفته می‌شود، رابطه بین بدن و موقعیت عناصر مختلف در فضای کار است.

  • ارتفاع صندلی- اطمینان حاصل کنید که صندلی شما در ارتفاع مناسب قرار دارد.
  • ارتفاع مانیتور- مانیتور یا لپ تاپ خود را کمی زیر سطح چشم قرار دهید.

در طول روز کمی ورزش کنید

دسترسی به منبع : Tips and Tricks for Having a Healthier Work From Home Experience

بیشتر بخوانید : نحوه دورکاری در خانه در دوره قرنطینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا