حوادث

عروس نوجوان شوهرکش برای بار دوم پای میز محاکمه رفت!

 عروس نوجوانی که به کشتن شوهرش متهم شده، پنج‌سال بعد از وقوع قتل برای بار دوم پای میز محاکمه رفت و یک‌بار دیگر مدعی‌ شد بی‌گناه ‌است.
به گزارش دیلی خبر، این پرونده از سال 88 در شیراز به جریان افتاد. ماموران وقتی وارد عمل شدند که به آنها خبر دادند مردی جوان به نام سعید در دفتر فرهنگی مسجدی به قتل رسیده ‌است. وقتی پلیس در محل حاضر شد با توجه به وضعیتی که جسد داشت متوجه‌ شد این فرد احتمالا خفه ‌شده ‌است. بررسی‌های انجام‌گرفته‌ از کسانی که جسد را پیدا کرده‌ بودند ماموران را به نامزد سعید ظنین کرد. یکی از مطلعان در این‌باره گفت: روز قبل سعید و نامزدش باهم به مسجد آمدند و به اتاق فرهنگی رفتند وقتی آنها را باهم دیدم خیلی تعجب کردم چون سعید گفته‌ بود با همسرش اختلافاتی دارد. آنها غذا خریده ‌بودند. من خوشحال شدم و با خودم گفتم آشتی کرده‌اند که می‌خواهند باهم غذا بخورند.
یکی دیگر از شاهدان نیز گفت: بعدازظهر بود که سعید را بدحال دیدم. به او گفتم می‌خواهی باهم به دکتر برویم گفت همسرم رفته برایم دارو بخرد بهتر می‌شوم بعد از آن دیگر خبری از او نشد تا اینکه جسدش را پیدا کردیم. در حالی‌که تحقیقات برای پیداکردن همسر سعید آغاز شده ‌بود، پدر این عروس نوجوان به پلیس خبر داد دخترش به مدرسه نرفته‌ است. او گفت: ساعت هفت صبح بود که از مدرسه با من تماس گرفتند و گفتند نازنین به مدرسه نرفته ‌است. از او خبری ندارم شب قبل به من گفته ‌بود با نامزدش است نمی‌دانم حالا کجاست. بازجویی از یکی از دوستان نازنین توانست سرنخ‌ مهمی به پلیس بدهد. این دختر که از هم‌مدرسه‌ای‌های نازنین بود گفت او قصد داشت شوهرش را بکشد و روز قبل نقشه این قتل را هم طراحی کرده‌ بود. ماموران در نهایت نازنین را بازداشت کردند و او را مورد بازجویی قرار دادند. این دختر به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: اول به او 10 قرص دیازپام دادم. آن را در آبمیوه ریختم و به شوهرم دادم. بی‌حال که شد او را با سیم ‌شارژ لپ‌تاپ خفه کردم. بعد پوکه قرص‌ها، آبمیوه و سیم لپ‌تاپ را در سطل زباله انداختم.
پرونده بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم به دادگاه کیفری‌استان فارس فرستاده‌ شد. نازنین در دادگاه قتل را انکار کرد و گفت: بعد از اینکه به داروخانه رفتم تا برای شوهرم دارو بخرم به اتاق فرهنگی برگشتم و دیدم دو مرد و یک زن در اتاق هستند اول فکر کردم آنها از دوستان شوهرم هستند اما بعد متوجه ‌شدم برای کشتن او آمده‌اند. آنها مرا تهدید کردند و گفتند هر کاری که می‌گویند باید انجام بدهم. آمپول هوا دستشان بود. به من گفتند باید آمپول را به شوهرم تزریق کنم نمی‌خواستم این کار را بکنم اما تهدیدم کردند بعد هم شوهرم را خفه کردند.
او درباره اختلافی که با سعید داشت گفت: درست است که اختلاف داشتیم اما باهم آشتی کرده‌ بودیم. آن روز به‌دنبال من آمد با هم از بیرون غذا خریدیم و به دفتر فرهنگی رفتیم. ما اختلافات را کنار گذاشته ‌بودیم.
گفته‌های این زن کارساز نبود و رای بر قصاص صادر شد. با اعتراض عروس نوجوان و وکیل‌مدافعش، فرشید رفوگران پرونده به دیوانعالی کشور رفت. با توجه به اینکه نازنین زیر 18سال بود، مطابق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید رای صادره نقض شد تا بلوغ عقلی این نوجوان موردبررسی قرار گیرد. به این ترتیب یک‌بار دیگر نازنین پای میز محاکمه رفت.
نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به پرونده این دختر که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: نازنین دوبار ازدواج کرده و از مسایل زناشویی مطلع‌ بوده بنابراین نمی‌توان گفت او بلوغ فکری نداشته‌ و رشد عقلی‌اش کامل نبوده ضمن اینکه نازنین از قبل نقشه قتل شوهرش را طراحی کرده‌ بود.
در ادامه اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و یک‌بار دیگر درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. سپس نازنین اتهامش را رد کرد و گفت: 13 ساله‌ بودم که خانواده‌ام مرا مجبور به ازدواج کردند. بعد از دوسال جدا شدم چون شوهرم شکاک بود و من را خیلی کتک می‌زد بعد با اصرار خانواده‌ام با سعید ازدواج کردم. ما با هم اختلافاتی داشتیم و من منکر آن نمی‌شوم اما هیچ‌وقت قصد کشتن او را نداشتم. وقتی به قتل شوهرم اعتراف کردم تحت فشار بودم واقعیت همین است که در جلسه دادگاه گفته‌ام. دو مرد و یک زن آمدند، او را کشتند و من را هم تهدید کردند و گفتند باید ساکت باشم.
متهم درباره گفته‌های دوستش در مورد نقشه قتل گفت: من چنین حرفی به او نزدم دوستم دروغ گفته‌ است. من شوهرم را نکشتم و درخواست برائت دارم.
در ادامه فرشید رفوگران در جایگاه قرار گرفت و گفت: ادعای موکل من به‌درستی مورد تحقیق قرار نگرفته و اینکه آیا سم یا دارویی در بدن مقتول وجود داشت یا نه بررسی نشده ‌است ضمن اینکه موکلم در چند مرحله اظهارات ضدونقیض داشته‌ و این نشان می‌دهد او در بازجویی‌ها واقعیت را نگفته ‌است. ضمن اینکه از نگهبان مسجد که رفت‌وآمدها را کنترل می‌کرده نیز تحقیق نشده و ادعای موکل من در دادگاه نیز مورد بررسی قرار نگرفته ‌است. دوست موکلم که گفته می‌شود مدعی شده نازنین قصد کشتن شوهرش را داشته در جایی دیگر گفته‌هایش را منکر شده ‌است. ضمن اینکه شاهدان گفته‌اند موکل و نامزدش باهم آشتی کرده‌ بودند و غذا می‌خوردند. از دادگاه درخواست دارم به مدارکی که نشان می‌دهد نازنین بی‌گناه است، توجه کنند.
قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

شرق

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا