حوادث

سرقت، انگیزه ای برای قتل پیرمرد تهرانی/دستگیری قاتل پیرمرد تهرانی

سرقت، انگیزه ای برای قتل پیرمرد تهرانی/دستگیری قاتل پیرمرد تهرانی

شانزدهم اردیبهشت سال جاری، کشف یک فقره جسد متعلق به پیرمردی 80 ساله در محل سکونتش واقع در طبقه اول یک مجتمع مسکونی چهار طبقه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به  یکی از کلانتری های پایتخت اعلام شد.
با حضور کارآگاهان، علت اصلی مرگ پیرمرد انسداد شریان تنفسی اعلام شد. تحقیقات از همسایگان مقتول آغاز و مشخص شد که حدودا ساعت 19 سر و صدا از منزل مقتول بلند شده. ساعت 20 و 30 دقیقه همان شب نیز یکی از همسایگان متوجه نیمه باز بودن در واحد مسکونی همسایه طبقه اول شده و زنگ واحد طبقه اول را به صدا درآورده، اما پیرمرد جوابگوی زنگ های وی نشده و نهایتا این فرد به همراه یکی دیگر از همسایگان وارد منزل پیرمرد شده و با جسد وی روبه رو می شوند.تنها برادر مقتول،در این‌باره گفت: برادرم در زمینه خرید و فروش دلار و ارز فعالیت داشت و اسناد و مدارک مالکیت منزلش را در داخل گاوصندوق نگهداری می کرد ،اما این اسناد نیز به همراه وجوهات نقد سرقت شده است. براساس این گزارش، مشخص شد که فردی در مهرماه سال جاری با مراجعه به یکی از مراکز ثبت و اسناد، قصد انتقال قانونی اسناد مالکیت متعلق به واحد مسکونی مقتول را دارد که بلافاصله این شخص به نام «رامین . و» ( 45 ساله ) شناسایی و دستگیر شد. رامین با اظهار بی اطلاعی از قتل پیرمرد گفت که ملک را از فردی به نام «مصطفی . ش» خریداری کرده است.براین اساس مصطفی ( 35 ساله ) دستگیر شد. مصطفی در اظهارات اولیه منکر ارتباط و یا آشنایی با رامین شده، اما در ادامه و پس از مواجه حضوری با رامین و ارائه اسناد و مدارک، لب به اعتراف گشود و به مشارکت خود در سرقت منجر به جنایت و قتل مقتول اعتراف کرد. وی اعتراف کرد که طراحی سرقت از منزل پیرمرد را به همراه خانمی به نام ساغر انجام داده و در سرقت منجر به جنایت و قتل پیرمرد، یکی از دوستانش به نام عباس نیز حضور داشته است.
مصطفی در خصوص نحوه ورودشان به داخل خانه مقتول گفت: مریم را به بهانه پخش کردن آش نذری به در منزل مقتول فرستادیم و پس از باز شدن درب ساختمان، بلافاصله من و عباس وارد ساختمان شدیم و زمانی که پیرمرد قصد داشت تا برای گرفتن آش از خانه اش خارج شود، دست و پایش را گرفته و او را به داخل واحد مسکونی کشانده و بلافاصله دست، پا و دهانش را محکم بستیم.وی افزود: دهان پیرمرد را محکم گرفتیم تا نتواند از همسایگان کمک بخواهد، اما مشخص شد که پیرمرد مرده است.
مصطفی در خصوص اموال سرقت شده از گاوصندوق منزل مقتول نیز گفت: مبلغ 18 میلیون ریال به همراه تعدادی اسناد مالکیت متعلق به منزل پیرمرد را برداشتیم. با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از اعترافات مصطفی مخفیگاه ساغر یا همان مریم شناسایی و دستگیر شد و پس از او عباس نیز در یکی از شهرستان های کشور دستگیر شد.

ghatl
سرقت، انگیزه ای برای قتل پیرمرد تهرانی/دستگیری قاتل پیرمرد تهرانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا