پزشکی و سلامت

شیرین بیان را چگونه مصرف کنیم؟

 زیاده روی درمصرف شیرین بیان ممنوع

دقت کنید اگر قصد دارید از گیاهان دارویی برای رفع مشکلتان استفاده کنید حتما تحت نظر پزشک سنتی باشد زیرا تعادل در مصرف گیاه بسیار مهم است. شیرین بیان گیاهی است که مردم خیلی از آن استفاده میکنند بدون اینکه بدانند مضرات آن چیست؟

مضرات شیرین بیان چیست؟

مصرف بیش از حد شیرین بیان یا عرق شیرین بیان باعث میشود غدد فوق کلیوی تحریک شود زیرا هورمون آلدسترون بیش از حد تولید میشود که خطرناک است زیرا در اثر تولید بالای این هورمون در فعالیتهای متابولیسمی مشکل به وجود می آیدو افزایش فشار خون و حتی سکته قلبی را به دنبال دارد.

روزانه بیشتر از بیست گرم شیرین بیان استفاده نکنید تا دچار عوارض نشوید. مصرف شیرین بیان برای طحال ضرر دارد. همچنین مصرف بالای آن میتواند کرختی دست ، پا و درد عضله بیاورد.

نکته دیگری که درباره استفاده از شیرین بیان وجود دارد این است که مصرف زیادش منجر به چاقی میشود. اگر بیماری هایی نظیربیماری کبدی، کلیوی، قلبی و فشار خون دارید به هیچ عنوان شیرین بیان استفاده نکنید. همچنین مصرف شیرین بیان در بارداری و در شیردهی منع شده است. البته با مصرف معقول و رعایت احتیاط و با مشورت با پزشک سنتی میتوان از عوارض آن پیشگیری کرد و از خواص آن استفاده کرد. اگر شیرین بیان را مدت طولانی استفاده میکنید توصیه میشود با کتیرا آن را مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا