حوادث

شکار طعمه از میان سرنشینان خودروهای مدل بالا/ دستگیری دزدها

شکار طعمه از میان سرنشینان خودروهای مدل بالا/ دستگیری دزدها

با خودرو شخصی در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین، از سمت آینه راننده با خودرو برخورد کرد.  به درخواست ترک‌نشین صندلی عقب موتورسیکلت، شیشه ماشین را پایین آوردم تا میزان خسارت وارده به آینه خودرو را بررسی کنم که ناگهان این شخص … .

سرقت گردنبند توسط موتورسوار

در مراجعه راننده  یک دستگاه خودرو سواری به یکی از کلانتری‌های پایتخت ، مأمورین اطلاع پیدا کردند که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به گردنبندقاپی از راننده خودرو سواری و فرار در خلاف جهت خودروهای عبوری کرده‌اند.
مالباخته به کارآگاهان گفت: با خودرو شخصی در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین، از سمت آینه راننده با خودرو برخورد کرد. به درخواست ترک نشین صندلی عقب موتورسیکلت، شیشه ماشین را پایین آوردم تا میزان خسارت وارده به آینه خودرو را بررسی کنم که ناگهان این شخص دستش را به سمت گردن من پرتاب و رشته زنجیر همراهم به ارزش تقریبی ده میلیون تومان را پاره و سرقت کرد. در حین سرقت موفق به گرفتن دست سارق شده و حتی در حین کشاکش، ساعت مچی سارق نیز پاره شد؛ اما آن‌ها پس از سرقت زنجیر موفق به فرار از محل شدند .

شناسایی متهم در پرونده ای جداگانه 

همزمان با وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه گردنبندقاپی به شیوه ایجاد تصادف صوری ، پرونده جداگانه‌ای با دستگیری هشت سارق کیف‌قاپ و گردنبندقاپ تشکیل شد. در تحقیقات به‌عمل آمده از متهمین پرونده، آن‌ها درخصوص فعالیت سایر مجرمین و سارقین به‌عنف سابقه‌دار به کارآگاهان عنوان داشتند که عمده سرقت‌های گردنبندقاپی توسط یکی از مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه گردنبندقاپی و زورگیری به‌نام بابک  انجام می‌شود. با اطلاع خبر فعالیت‌های مجرمانه بابک و بهره‌گیری از تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته محدوده محل سرقت و چهره‌نگاری تصاویر متهمین و شناسایی تصویر بابک به‌عنوان سارق اصلی از سوی مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمین پرونده سرقت‌های گردنبندقاپی  شدند.

دستگیری متهمین و اعتراف به ده‌ها فقره گردنبندقاپی 

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، اطلاع پیدا کردند بابک  اقدام به خرید یک باغ – ویلا کرده است.  با شناسایی مخفیگاه متهم، کنترل نامحسوس پلیسی این محل در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام وی  در زمان خروج از مخفیگاه خود دستگیر شد.
بابک در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره گردنبندقاپی به شیوه تصادف صوری یا زورگیری اعتراف و همدست خود به نام مهران را نیز معرفی کرد .
بابک درخصوص نحوه سرقت‌های خود به کارآگاهان گفت: عمده سرقت‌های خود را از سرنشنیان خودروهای مدل بالا همچون بنز، هیوندا، خودروهای شاسی بلند و … انجام می‌دادیم و با ایجاد تصادف ساختگی آن‌ها را مجبور به توقف می‌کردیم. در مرحله اول سعی در گردنبند قاپی داشتیم؛ اما اگر موفق به سرقت نمی‌شدیم ، با تهدید سلاح سرد سرقت خود را این‌بار به شیوه زورگیری انجام می‌دادیم و در خلاف مسیر حرکت خودروها از محل دور می شدیم . در ادامه رسیدگی به پرونده  با شناسایی مخفیگاه مهران وی نیز دستگیر شد .
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در رابطه با این پرونده گفت: متهمین به ده‌ها فقره سرقت و گردنبندقاپی اعتراف داشته اند؛ لذا به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین به‌ویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پلیس مراجعه کنند.
طعمه
شکار طعمه از میان سرنشینان خودروهای مدل بالا/ دستگیری دزدها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا