حوادث

زن و شوهری که بعد از 35 سال خواهر و برادر شدند

یک زن و شوهر که 35 سال با هم زندگی مشترک با 8 فرزند داشتند، پس از ادعای یک زن یمنی که به هر دوی آنها شیر داده است، به حکم دادگاه بدوی ، مطلقه اعلام شدند.

هشت صبح: یک زن و شوهر که 35 سال با هم زندگی مشترک با 8 فرزند داشتند، پس از ادعای یک زن یمنی که به هر دوی آنها شیر داده است، به حکم دادگاه بدوی ، مطلقه اعلام شدند. این دومین پرونده از نوع خود در دو ماه گذشته است.

به گزارش هشت صبح به نقل از الیوم السابع، یک زن یمنی به دادگاه شهر نجران سعودی گفته است که به هردوی این زوج در دوران طفولیت شیر داده است بنابراین ازدواج آنها مطابق شریعت اسلامی جایز نیست و زندگی زناشویی آنها نمی تواند ادامه داشته باشد. دادگاه بدوی نجران براساس شهادت این زن یمنی حکم به ابطال این ازداوج داده است.

براساس همین گزارش این امکان هم وجود دارد که این حکم ملغی اعلام شود، چون مدعی و شاهد یک زن است که البته در این باره نیز بین علما اختلاف نظر وجود دارد و از پیش بحث مشابهی بین آنها در جریان است.

براساس فقه حنفی، در همچون مواقعی، شهادت دو مرد یا یک مرد و دو زن کفایت می کند، نزد امام شافعی شهادت چهار زن، در فقه مالکی شهادت یک زن و یک مرد کافی است در صورتی که در فقه حنبلی، شهادت زنی که هر دو تن را شیر داده است کافی است و حکم دادگاه براساس همین شهادت صادر گردد، اکثر علمای سعودی از نظر فقهی از امام احمد بن حنبل تبعیت می کنند.

دادگاه در حکم خود از زنی که مدعی است به این زوج شیر داده، خواسته است که ادعای خود را ثابت کند.

گفتنی است که در ماه ژوئن گذشته پرونده مشابهی از یک زوج که 25 سال باهم زندگی کرده بودند در دادگاه مطرح شد که به ابطال نکاح  و جدایی آنها منجر شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا