تغذیه سالم

رژیم غذایی مناسب پاییز

حفظ سلامتی با رژیم غذایی پاییزی

حتی متخصصان تغذیه گاهی به راحتی غذا می خورند و احساس گناه نمی کنند. (به پیشنهاد یک مدل ، گتی ایماژ)

فرا رسیدن فصل زمستان خاطرات کیک سیب پای های دلچسب و پودینگ های تابستانی را در ذهن زنده می کند. در حالی که بسیاری هنوز به تغذیه تابستانی عادت دارند باید تمایلات فصلی را کنار گذاشت و حفظ سلامتی به خصوص با توجه به عوارض ویروس کرونا در بین افراد چاق حفظ توصیه های تغذیه ای بسیار مهم است.

بنابراین متخصصان تغذیه در مورد چگونگی حفظ سلامتی خود در پاییز توصیه هایی دارند. برای نمونه آنها معتفدند غذای سنتی گوشت چرخ کرده  و سیب زمینی له شده بسیار سالم است.

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به این معناست که می توانید از یک وعده غذایی خوشمزه بدون احساس گناه بهره مند شوید.

راب هابسون ، متخصص تغذیه در گفتگو با یاهو انگلیس

من دوست ندارم که غذاها را به خوب یا بد تقسیم کنم و ​​به همین ترتیب فکر می کنم برای همه چیز یک رژیم متعادل وجود دارد.

وی ادامه می دهد: تعادل در همه چیز مهم است و اگربه غذاهای روزانه شما به عنوان یک درمان ، و نه یک اتفاق روزمره معمولی ، در کنار یک رژیم غذایی سالم نگاه شود  این خود یک درمان ساده است.

هابسون می گوید: من گاهی اوقات راحت و بی فکر رژیم غذا می خورم. از آنجا که رژیم غذایی من در اکثر مواقع کاملاً مناسب است ، بیشتر از این که احساس گناه کنم ، از این لحظه های غذا خوردن لذت می برم.من مقدار مصرف غذای خود را با قرار دادن یک وعده کوچک در ظرف غذای کوچک به جای اینکه به اندازه یک دیس غذا بخورم ، تعدیل می کنم .

رژیم غذایی در پاییز
رژیم غذایی مناسب پاییز – حفظ سلامتی با رژیم غذایی پاییزی

تنقلات

در مورد میان وعده ها ، بادام می تواند به طرز شگفت انگیزی همه کاره باشد.

جولیت کلهو متخصص تغذیه ، به یاهو انگلیس می گوید: بادام پروتئین ، فیبر و چربی های بدن را تأمین می کند و دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم ، منیزیم ، فسفر ، روی ، مس و ویتامین E است.

همچنین می توانید وقتی دلتان برای یک چیز شیرین تنگشده است ، ترافل مورد علاقه خودتان را از خرما و بادام آسیاب شده ، آغشته به شکلات درست کنید.

اهمیت دمنوش ها در پاییز

براساس طب سنتی ایرانی نیز اگر فعاليت بدني و ورزشي در فصل سرد سال بيشتر شود، مي تواند به بدن ما انرژي بيشتري برساند و سردي مزاج را کاهش دهد، به ويژه در فصل زمستان، ورزش متعادل رطوبت اضافه بدن را دفع مي کند و کاهش اين رطوبت در پيشگيري از بيماري هاي عفوني مانند سرماخوردگي، سينوزيت، عفونت گوش و… موثر است.

هر چه رطوبت بيشتر باشد زمينه بروز اين گونه عفونت ها افزايش پيدا مي کند. در فصل هاي سرد سال، نوشيدن آب به ويژه آب سرد ناشتا مضر است و بهتر است از نوشيدني هايي که طبع گرم تري دارد مانند شربت عسل استفاده کرد. همچنين مصرف دم نوش هاي گياهي با طبع گرم مانند آويشن، بابونه و استوخودوس هم مفيد است. افرادي که سوداوي هستند، مي توانند در فصل پاييز از دم کرده گل گاوزبان استفاده کنند.

در ماه مهر که ابتدای فصل پاییز است بهتر است حمام کمتر شود، خربزه و خیار کمتر میل شود، گوشت های معتدل مثل بره و بزغاله مصرف شود و گوشت گاو نباید خورده شود. خوردن انواع مسهل برای سبک شدن مزاج توصیه می شود. در ابتدای این ماه انجام حجامت توصیه شده است.

از قرار گرفتن در مکان های سرد به خصوص اوایل و اواخر روز اجتناب نمود

در ماه آبان که سردی هوا محسوس تر است حتماً باید از قرار گرفتن در مکان های سرد به خصوص اوایل و اواخر روز اجتناب نمود. مواد مسهل نباید مصرف شود و مصرف انار و میوه فصلی توصیه می شود تا مزاج به خشکی نرود. بهتر است آب کمتر میل شود. مصرف مواد غذایی با طبع گرم همچنان مفید است. در این ماه ورزش ها و حرکت های سنگین مناسب است.

در ماه آذر که سردی هوا غالب شده نوشیدن آب در شب مفید نیست و در اول صبح آب گرم بسیار مناسب است. در پوشاندن بدن از باد و سرما باید دقت کامل شود.

الکساندرا تامپسون – تغذیه سالم در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا