فناوری

دستبند آفتابی برای محافظت در برابر سرطان پوست ساخته شد

دستبند هوشمندمحققان آمریکایی دستبند جدیدی ساخته اند که به کاربران خود می گوید چه زمانی به میزان کافی از نور خورشید بهره برده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که قرار گیری در معرض نور خورشید ویتامین D بدن را تأمین می کند، فقدان یک محافظ در مقابل اشعه های مضر ماوراء بنفش می تواند موجب ابتلا به سرطان پوست شود.

دست بند سان‌فرند (UVA+B Sunfriend) برای اطلاع دادن به کاربرانی طراحی شده است که بدون استفاده از ضد آفتاب یا خیلی کم و یا خیلی زیاد در معرض نور خورشید هستند.

براساس اظهارات سازندگان این دستبند اولین گجتی است که می تواند میزان فعالیت روزانه را هنگام تابش اشعه ماورا بنفش اندازه گیری کند.

هدف این دستگاه مبارزه با کمبود ویتامین D به عنوان یک مشکل درحال رشد و در عین حال مبارزه با نرخ ابتلا به سرطان پوست با ترویج فعالیتهای روزانه در فضای باز است تا کاربر از میزان لازم از تابش نور خورشید برخوردار شود.

این محققان اظهار داشتند که دستبند سان‌فرند به کاربران کمک می کند که بهترین استفاده را از مزایای ویتامین سازی خورشید برده و خطر ابتلا به سرطان پوست را به همان میزان کاهش دهند.

این دستبند ضدآب به عنوان یک اختراع ثبت شده و از حسگرهای ماورا بنفش ناسا الهام گرفته و نمایشگر ال ایی دی آن میزان نور ماورا بنفشی را که کاربر در معرض آن قرار گرفته نشان می هند و پس از عبور از حد لازم این صفحه چشمک زن می شود.

این دستبند هم قرارگیری در مقابل نور ماورا بنفش مستقیم و هم نور ماور بنفش غیر مستقیم را اندازه گیری می کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا