آموزشیخانه داری

در خانه ماسک درست کنید

آموزش دوخت ماسک خانگی ساده

به دلیل کمبود ماسک، این روز‌ها موضوع تهیه ماسک در خانه مطرح و بارها در گوگل جستجو شده است. به همین خاطر بسیاری از  شبکه‌های اجتماعی روش آموزش دوخت ماسک را آموزش داده اند. در این مطلب از زندگی سالم همره ما باشید تا با طرز دوخت ماسک خانگی ساده آشنا شوید.

از سوی دیگر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده نیز از طریق شبکه های رسمی روش اصولی دوخت ماسک در خانه را منتشر کرده است. البته نکته اصلی اینجاست که این ماسک را باید هر روز پیش از استفاده مجدد با اب گرم بشوئید.

مواد لازم:

۱. دو قطعه پارچه مستطیلی ۱۵ در ۲۰ سانتی‌متری. این پارچه را می‌توانید از تیشرت‌های نخی یا ملحفه ببرید، اما دقت کنید که بافت آن درشت یا خیلی نازک نباشد.

۲. دو قطعه پانزده سانتیمتری کش یا ۴ قطعه نوار پارچه‌ای به اندازه دور سر

۳. قیچی سوزن و نخ یا ماشین چرخ خیاطی

روش تهیه ماسک :

۱. دو قطعه مستطیلی ۱۵ در ۲۰ سانتی‌متری از یک پارچه نخی یا کتان را برش بزنید.

۲. یکی از پارچه را از وسط برش بزنید تا اگر خواستید بتوانید یک لایه فیلتر را از طریق آن وارد ماسک کنید. اگر تمایلی به استفاده از فیلتر ندارید این مرحله را انجام ندهید.

۳. این دو قطعه را روی پارچه کامل قرار داده و از چهار طرف بدوزید. دقت کنید که پارچه‌ها اگر نقش دارند سمت نقش‌دار آن‌ها به روی هم باشد و پس از دوختن آن را پشت و رو کنید

۴. عرض پارچه‌ها به اندازه یک و نیم سانتیمتر تا بزنید و لبه آن را با نخ و سوزن یا چرخ خیاطی بدوزید، البته به نحوی که از آن بتوان کش را عبور داد.

۵. کش را به یک سنجاق قفلی وصل کرده و از سجاف دوخته شده عبور دهید. دو کش هر سمت را به هم گره بزنید و آن را در پشت گوش‌ها ببرید.

۷. می‌توانید به جای این کار قطعه پارچه‌های به هم دوخته شده را از کناره‌ها با کوک زدن و کشیدن نخ مقداری چین دهید، یا پیلی بدهید و بعد چهار نوار پارچه‌ای را به اندازه دور سر خود ببرید و به چهار طرف ماسک بدوزید و آن‌ها را در پشت سر خود گره بزنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا