پزشکی و سلامت

درمان سنگ کلیه در طب سنتی با دم نوش

درمان سنگ کلیه چیست؟ درمان درد سنگ کلیه

سنگ کلیه و بیماریهای کلیوی ازبیماریهای شایع ودرد و شکایات رایج مردم درمورد این بیماریها نیز ازسوی دیگر منجربه مشکلات  جدی و آسیبهای فراوان به کلیه و مجاری ادراری شده است .دراین مقاله با ماهمراه باشید .

برای از بین بردن سنگ کلیه درمان های خانگی بسیاری وجود دارد. در مواردی نادر افراد باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. اما کلیه هایی که سنگ ساز هستند و دارای سنگ قابل دفع می باشند می توان با دمنوش ها کمک بسیاری به این افراد کرد. زیرا استفاده از دمنوش ها باعث کاهش درد و نیز پیشگیری از ایجاد دوباره سنگ کلیه می شود. علت ایجاد سنگ کلیه دفع بیش از حد کلسیم در اثر اختلال غده پارا تیروئید می باشد و یا برعکس مصرف بیش از حد کلسیم نیز می باشد. این افراد باید آب فراوانی بنوشند و استفاده از چای و دمنوش به این افراد بسیار کمک می نماید .شایان ذکراست حتما با پزشک مربوطه مشورت نموده و سپس اقدام به مصرف این دمنوشها نمایید.

چای زعفران

چای زعفران برای کلیه ها بسیار مفید است و باعث شستشوی کلیه ها و پاکسازی مثانه میشود. سعی کنید این چای را دوبار در هفته بنوشید.

دمنوش میوه نسترن

دمنوش میوه نسترن برای درد سنگ کلیه بسیار خوب است ولی سنگ کلیه را درمان نمیکند. برای از بین بردن سنگ کلیه باید از دم نوش های دیگر استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید بیش از 2 هفته از آن استفاده نکنید زیرا برای بدن ضرر دارد.

چای بابونه

برای درمان سنگ کلیه چای بابونه هم کمک زیادی میکند سعی کنید در هفته سه مرتبه چای بابونه را با نبات بنوشید.

چای گاوزبان

این چای به دلیل داشتن مقدار زیاد کلسیم و پتاسیم بسیار ادرار آور است. با مصرف این چای کلیه هایتان را تقویت کنید. سه تا چهار مرتبه در هفته این چای را بنوشید.

چای پنیرک

برای شستشوی کلیه ها از این چای استفاده کنید. این چای اگر در هفته سه چهار مرتبه استفاده شود از درد سنگ کلیه هم جلوگیری میکند. این چای باید حتما نیم ساعت دم بکشد.

چای به

برای رسوب زدایی کلیه ها از چای به استفاده کنید. این چای برای کلیه ها خاصیت زیادی دارد و آنها را تقویت میکند. چای به را روزانه بیشتر از دو مرتبه ننوشید زیرا باعث ایجاد عوارضی در بدن میشود.

کدام ویتامین ها باعث سنگ کلیه میشوند؟

تاثیر رژیم غذایی بر ابتلا به بیماری سنگ کلیه

بورانی اسفناج سنگ کلیه می شود

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا