پزشکی و سلامت

طب سنتی و سنگ کلیه

 یک کارشناس طب سنتی، مواد غذایی و فعالیت‌هایی که برای بیماران سنگ کلیه مضر است، را تشریح کرد.

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره تغذیه بیماران سنگ کلیه اظهار داشت: کسانی که مبتلا به سنگ کلیه هستند غلظت خون نیز دارند.
به گفته وی ماساژ بدن و استفاده از حمام به اعتدال برای بیماران دچار سنگ کلیه مفید است همچنین یکی از علل تولید اگزالات در بدن و به دنبال آن تشکیل سنگ‌های ادراری پرخوری و عدم تحرک و یک جا نشستن است.
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: ورزش متعادل و ملایم به درمان بیماران کمک می‌کند همچنین انجام ورزش‌های طاقت فرسا و شدید و نزدیکی جنسی مفرط و خارج ار اعتدال بخ دلیل افزایش حرارت و ایجاد خشکی برای بیماران مناسب نیست.
علوی ادامه داد: افراد مبتلا به سنگ کلیه در حالت سیری و پر بودن شکم به ورزش نپردازند که خود می‌تواند زمینه ساز ایجاد سنگ باشد. اصلاح معده و افزایش قوت هاضمه خود می‌تواند از عوامل بهبودی بیماری باشد.
وی افزود: گوشت گوساله، گاو، گوشت های مانده، ماهی شور یا گوشت خشک شده، سوسیس و کالباس، گوشت‌های فریز شده وارداتی، غذاهای سرخ کرده، مانده و بیات، غذاهای فریزری و غذای غلیظ مانند ماکارونی، حلیم، کله پاچه، و سالاد الویه برای افراد مبتلا به سنگ کلیه مفید نیست.
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: تخم مزغ آبپز، غذاهای کارخانه‌ای، نان فطیر، نان‌هایی که خمیری هستند، شیرینی‌های مصنوعی، قهوه، شکلات و کاکائو و کلا غذاهایی که خون را غلیظ می‌کنند برای این افراد مضر است.
علوی خاطرنشان کرد: شفتالو، زردآلو و گلابی خام برای این بیماران مضر است البته اگر به طرز صحیح از میوه‌ها استفاده کرد خود می‌تواند برای دفع سنگ کلیه مفید باشد همچنین سردمزاجان می‌توانند برای کمتر ضرر دیدن از خوردن می‌ها آنها را بپزند یا همراه با آن کمی زیره مصرف کنند تا ضرر آن گرفته شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا