آرایش و زیبایی

درمان سفید کردن و روشن شدن پوست چگونه عمل می‌کند؟

روش‌های درمانی سفید کردن پوست | درمان روشن کردن پوست از طریق مهار کردن تولید ملانین (رنگدانه‌ها و لکه‌های سیاه روی پوست) انجام می‌شود. در افراد با پوست تیره‌تر میزان تجمع این رنگدانه بیشتر است. چندین ماده‌ی شیمیایی وجود دارد که از تولید ملانین جلوگیری می‌کند؛ این مواد شیمیایی در طول درمان روشن کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک رژیم مراقبت از پوست به طور خاص برای کاهش تیرگی و روشن کردن قابل ملاحظه‌ی پوست طراحی شده است و موجب شادابی و درخشندگی پوست می‌گردد. این روش در دو مرحله عمل می‌کند. ابتدا شامل استفاده از یک فرمول منحصر به فرد از پوست میوه‌های اسیدی چرب است. این امر بازسازی یکنواخت پوستتان را تضمین می‌کند. سپس یک ترکیب اختصاصی همراه با سه عامل روشن‌کننده‌ی پوست بر روی پوست مالیده می‌شود که رنگدانه‌های تیره را از بین برده و در نتیجه پوستی روشن‌تر و درخشان‌تر ایجاد می‌گردد.

درمان روشن کردن پوست

روش‌های درمانی سفید کردن پوست

هر روش درمانی سفید کننده پوست را می‌توان برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار داد. کرم‌ها و ژل‌ها اغلب برای ایجاد یک اثر سفیدکنندگی کلی استفاده می‌شوند، در حالی که درمان با لیزر یا جراحی سرمایشی معمولاً جهت کاهش لکه‌های تیره کاربرد دارد. مانند هر درمان زیبایی دیگر، بی‌شک یک سری خطرات وجود دارد؛ استفاده از هر نوع درمان برای سفید کردن پوست باید با یک متخصص پوست یا پزشک عمومی از قبل مورد بحث قرار گیرد.

آیا شما کاندید مناسبی برای این روش درمان هستید؟

پیش از تصمیم برای درمان باید تعیین شود که آیا شما کاندید مناسبی برای درمان روشن کردن پوست هستید یا خیر. درمان سفید کردن پوست باید برای کاندیدهای زیر انجام شود:

  • افرادی که به صورت طبیعی پوست تیره مایل به قهوه‌ای دارند.
  • افرادی که پوستشان به دلیل آسیب‌های ناشی از نور خورشید تیره‌تر شده است.
  • افرادی که دارای رنگدانه‌ها و یا لکه‌های تیره در پوست خود هستند.
  • افرادی که دارای لکه‌های پیری، لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی و ترک‌های پوستی ناشی از لاغری یا حاملگی می‌باشند.
  • افرادی که دارای جای زخم‌های متعدد مانند جای جوش و یا سایر انواع جای زخم هستند.

بیشتر بخوانید : راه حل داشتن پوست سفید و روشنسفید کردن پوست

نتایج سفید کردن پوست

  • روشن شدن پوست تا چندین درجه
  • یکنواخت شدن رنگ پوست
  • برطرف شدن جای جوش‌ها و در نتیجه داشتن پوستی بدون لک
  • درمان مشکلات مربوط به تیرگی رنگدانه‌های پوست
  • درخشندگی پوست
  • دستیابی به پوستی روشن‌تر، شاداب‌تر و بدون نقص

سفید کردن پوست

روشهای سفید کردن پوست

گزینه‌های درمان روشن کردن پوست

انواع مختلفی از روش‌های درمانی برای روشن کردن پوست وجود دارد اما تنها برخی از آنها واقعا موثر می‌باشند. در ادامه محبوب‌ترین روش‌ها که در عمل برای دستیابی به پوستی سالم، سفید و درخشنده موثر هستند ارائه شده‌اند.

درمان‌های موضعی

استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی متداول‌ترین روشی است که افراد زمانی که برای نخستین بار می‌خواهند وضعیت پوست خود را بهبود بخشند به دنبال آن می‌روند. مواد تشکیل دهنده اصلی موجود در کرم‌های موضعی شامل اسید کوجیک ، اسید آزالائیک و هیدروکینون می‌باشد. این مواد بر روی لایه‌ی بیرونی پوست اثر می‌گذارند، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست روشن‌تر در زیر آن را آشکار می‌کنند. این روش درمان تاثیرات مختلفی را در افراد متفاوت نشان می‌دهد. با این حال، این کرم‌های موضعی باید به طور منظم برای دستیابی به نتایج پایدار مورد استفاده قرار گیرند.

درم‌ابریژن

درم‌ابریژن یک روش تهاجمی زیبایی است که در طی تنها یک جلسه نتایج چشمگیری دارد. این روش نه فقط پوست تیره را هدف قرار می‌دهد بلکه موجب کاهش چین و چروک و خطوط موجود روی پوست نیز می‌گردد. درم‌ابریژن به عنوان راه حلی یک مرحله‌ای برای درمان مشکلات پوست مطرح است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی دیگر از روش‌های متداول برای روشن کردن پوست است. به چندین جلسه برای درمان میکرودرم به منظور دستیابی به نتایج قابل توجه نیاز است. تعداد جلسات بسته به وضعیت هر فرد متفاوت خواهد بود.

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال آخرین روش پیشنهادی برای سفید کردن پوست می‌باشد. روش کار فرکشنال CO2 بر اساس لایه‌برداری پوست به منظور یکنواختی رنگ پوست و روشن‌تر و سالم‌تر کردن آن است.

برخی از این درمان‌ها به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که سایر آنها بصورت ترکیبی همراه با سایر روش‌های درمانی استفاده می‌شوند تا از برآورده شدن تمام نیازهای مراقبتی پوست اطمینان حاصل شود.

چگونه می‌توان به صورت طبیعی پوستی سفیدتر داشت؟

پیش از تصمیم‌گیری برای استفاده از محصولات موضعی جهت روشن کردن پوست خود، از روش‌های طبیعی برای این منظور استفاده کنید. با استفاده از برخی نکات جهت سفید شدن پوست می‌توان بصورت طبیعی به این خواسته دست پیدا کرد. هرچند نتایج چشمگیر نخواهند بود.

آب بنوشید- نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند نه فقط برای پوست بلکه برای کل بدن تاثیرات شگفت‌انگیزی داشته باشد، سعی کنید حدود دو لیتر آب در روز بنوشید، این امر به بدن برای دفع سموم کمک کرده و البته از بروز لکه‌های تیره‌ بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

رژیم غذایی- این عامل یکی از جنبه‌هایی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. ما اکثراً در حالی برای بهبود پوست خود اقدام می‌کنیم که توجهی به رژیم غذایی خود نداریم. رژیم غذایی متعادل یک ضرورت برای دستیابی به پوست مطلوب است. از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید، این غذاها حاوی موادی هستند که پوست را مستعد ابتلا به لکه‌های تیره می‌کنند. غذاهای غنی از فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ورزش- همواره حفظ یک برنامه‌ی ورزشی منظم سودمند است. از مزایای ورزش افزایش گردش خون و اطمینان از رسیدن مقادیر کافی اکسیژن به تمام قسمت‌های بدن است.

دسترسی به منبع : How do skin whitening and lightening treatments work

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا