اخبار

خورشید گرفتگی امروز در ایران قابل‌ مشاهده است؟

ناسا امروز از ساعت ۷ بعدازظهر به‌وقت اروپا به‌صورت زنده تصاویری را از چندین مسیری که خورشید گرفتگی قابل‌مشاهده است پخش خواهد کرد.

این سازمان فضایی تصاویر تلسکوپی از خورشید را نشان می‌دهد تا همه مردم بتوانند به این پدیده شگفت‌انگیز نگاه کنند و از آن لذت ببرند. بخش‌هایی از آمریکا نیز روز دوشنبه هشتم آوریل هم‌زمان با خورشیدگرفتگی کامل، در تاریکی فرومی‌روند.

به گزارش یورونیوز، این خورشید گرفتگی در ایران قابل‌مشاهده نخواهد بود. مسیر کلیت این خورشیدگرفتگی از مکزیک شروع شده و از ایالات متحده آمریکا عبور می‌کند و در نهایت در کانادا به پایان می‌رسد.

مراحل خورشید گرفتگی

کسانی که در امتداد مسیر باریکی از ساحل اقیانوس آرام در مکزیک تا شرق کانادا زندگی می‌کنند می‌توانند روز دوشنبه خورشیدگرفتگی امروز را تجربه کنند.

برای افرادی که ساکن بریتانیا هستند، ممکن است عصر دوشنبه یک خورشید گرفتگی جزئی قابل‌مشاهده باشد، به شرطی که هوا صاف بماند. اما کسانی که در اروپا زندگی می‌کنند تا سال ۲۰۲۶ از تجربه خورشیدگرفتگی ندارند.

برای اروپایی‌ها، انتظار می‌رود خورشید گرفتگی جزئی در ساعت ۸:۵۲ دقیقه غروب به‌وقت اروپا مرکزی شروع شده و در ساعت ۹:۵۱ شب به‌وقت اروپا مرکزی به پایان برسد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا