پزشکی و سلامت

تسكین سوختگی با بهره گیری از سیب زمینی

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قرار دادن سیب زمینی خام رَنده شده به عنوان ضِماد برای تسكین سوختگی ها توصیه شده است.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جوشانده رقیق شده برگ های سیب زمینی  را به عنوان ماده خواب آور و آرامش دهنده اعصاب استفاده می کنند.

وی تشریح کرد: مهم ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته است كه معمولا بین ۹ الی ۲۵ درصد آن را تشكیل می دهد و 30  میلی گرم ویتامین ث در پوست سیب زمینی وجود دارد.

نقشی ادامه داد: سیب زمینی حاوی آنزیم هایی است که برای التیام زخم های معده بسیار مفید است و برای تسکین مواضع متورم خارجی، قرار دادن پخته آن به صورت گرم بر روی محل آسیب دیده موجب التیام خواهد شد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: سیب زمینی نارس و همچنین برگ، گل و میوه سیب زمینی دارای كمی آلكالوئید سمی بنام سولانین است، بنابراین باید از مصرف سیب زمینی نارس و همین طور برگ و گل و میوه سیب زمینی خودداری نمود.

وی اظهار داشت: سیب زمینی دارای آنزیم مهار كننده است و در این مورد سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است.

نقشی تاکید کرد: سیب زمینی به علت داشتن نشاسته، موجب افزایش قند خون می شود و اینگونه اشخاص اگر بخواهند از فوائد سیب زمینی استفاده كنند باید آن را تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف كنند و یا از مصرف آن خودداری كنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا