پزشکی و سلامت

تخم مرغ آبپز صبحانه بهتری است یا نان جو؟

هیچ شکی نیست که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است.از قدیم هم همیشه توصیه شده است برای صبحانه نان جو و غلات مصرف کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، این نان چربی کمی داشته و غنی از فیبر است؛ بنابراین برای بدن و سلامتی بسیار مفید است.

بررسی ها نشان می دهند، اگر صبحانه غذاهای حاوی پروتئین بخورید موقع ناعار 26 درصد کمتر از کسانی که صبحانه ساده می خورند کالری جذب می کنید.برای صبحانه پسته، بادام، فندق و … مصرف کنید.شیر کم چرب یا سفیده تخم مرغ هم گزینه های خوبی هستند.

لوبیا حاوی بافت‌های حل‌شدنی است که مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و به شما در مدیریت‌کردن وزنتان کمک می‌کند. لوبیا را به همراه نان تست و مقداری کره بخورید.هم چنین مصرف لوبیا با نان جو در وعده صبحانه می تواند انرزی روزانه شما را تامین کند.

کسانی که صبحانه مناسب و سالم و حاوی غلات کامل می‌خورند تقریباً در همه روز قند خونشان در حد طبیعی باقی می‌ماند. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی به حساب می‌آید و کسانی که این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخودارند.بسیاری از تحقیقات که پیش از این انجام شده‌اند نشان می‌دهند که صرف صبحانه می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و احتمال بروز بیماری‌های قلب و عروق را در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا