پزشکی و سلامتتغذیه سالم

تخم مرغ شما را شاد می کند!

تخم مرغ شما را شاد می کند!

متخصصان توصیه می کنند روزی حداقل یک تخم مرغ بخورید چون این غذای مورد علاقه و فوری که در وعده صبحانه نیز بیشتر استفاده می شود،باعث احساس شادی در بدن شما نیز می شود.

پزشک سلامت ایمنی بدن، دکتر تاز بهاتیا یک غذای سالم و تقویت کننده روح را به شما معرفی می کند که مواد مغذی بسیاری را به بدن شما می رساند و باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

یک تخم مرغ ناقابل حاوی مواد مغذی زیادی از جمله پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و 6، کلسترول، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین های گروه ب(ب کمپلکس)، کلسیم، منیزیم، گوگرد، فسفر، روی، سلنیوم و آهن است.

درمیان این همه مواد مغذی، دو ماده اصلی نیز دارد که برای بالا بردن روحیه شما ضروری است: پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3. پروتئین به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند.

امگا 3 نیز یک ماده مغذی اساسی است که بدن ما به تنهایی تولید نمی کند و به کاهش افسردگی کمک می کند. بهاتیا می گوید: “این میزان دوپامین باعث می شود احساس خوشبختی افزایش یابد.”

در حقیقت، تخم مرغ یکی از غذاهای مغذی و ارزان در دنیا است که تمام مواد غذایی مورد نیاز برای تبدیل یک سلول به یک جوجه را شامل می شود همچنین حاوی مواد مغذی مختلفی است که برای سلامتی مهم هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 نیز در ماهی مثل ماهی تن و سالمون یافت می شوند. بنابراین اگر قادر به خوردن ماهی نیستید، تخم مرغ جایگزین مناسبی برای شما خواهد بود. مطالعات نشان داده اند که مصرف دو تخم مرغ در روز به مدت شش هفته به افزایش سطح HDL تا 10 % کمک کرده است.

همچنین شامل تمام آمینو اسیدهای ضروری است که به کار کردن پروتیین ها در بدن کمک می کند. پروتئین به اندازه کافی برای استخوان های شما مهم است، توده عضلانی را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

تخم مرغ هم چنین ویتامین آ بالایی دارد کاستی ویتامین آ از شایع ترین علت نابینایی در جهان است. تخم مرغ غنی در ویتامین A است که پیش نیاز اساسی برای بینایی سالم است. پس برای حس شادی بیشتر هم که شده، از قرار دادن این وعده غذایی در برنامه روزانه خود غافل نشوید!

الهام شهیدان،گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا