خانه جذاب من

تحمل قرنطینه با تغییر دکوراسیون منزل

خانه ای رویایی در قرنطینه بسازید

با توجه به مدت‌زمانی طولانی ای که در ماه‌های اخیر در خانه گذرانده‌ایم، هیچ نمی توان منکر اهمیت تبدیل خانه به مکانی شخصی‌تر که مدت‌ زمان بیشتری در آن می‌گذرانیم شد. از این گذشته، وضعیت خانه‌های ما می‌تواند به‌ طور مستقیم بر وضعیت ذهن ما تأثیر بگذارد. یکی راهکار خوب برای تحمل قرنطینه با تغییر دکوراسیون منزل رخ می دهد.

بر اساس روانشناسی طراحی ایجاد مکان‌های ایده آل و محیط بصری زیبا تأثیر عمیقی بر سلامت روان ما دارد.

در سطح پایه، اصول نور و رنگ‌ بر خلق‌ و خوی تأثیر می‌گذارد: رنگ‌های روشن، فضا را بازتر جلوه می‌دهند، درحالی‌که رنگ‌های تیره‌ تر ممکن است باعث شوند افراد احساس کوچک بودن مکان را داشته باشند.

رنگ‌های روشن‌تر، احساس راحتی بیشتر

بنابراین برای کسانی که در حال حاضر قرنطینه می‌شوند، ممکن است منطقی به نظر برسد که از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنند تا احساس راحتی کنند.

یک اتاق با تلویزیون و رنگ‌های تیره‌تر در دکور اما ممکن است در طولانی‌مدت در قرنطینه ناراحت‌ کننده و طاقت‌ فرسا به نظر برسند و بنابراین حتی باعث بحث‌ و جدل در خانواده باشند.

درحالی‌ که رنگ‌های خاص دلالت بر ایده‌های خاصی دارند مثلاً سبز نماد طبیعت و آبی نماد آرامش است.

برای برخی، اتاق‌ خواب آبی روشن ممکن است اثر آرامش‌ بخش داشته باشد اما برای بعضی دیگر، آبی روشن ممکن است خاطرات یک اتاق‌ خواب کودک یا یک مرحله ناخوشایند از بستری بودن در بیمارستان را به یاد آورد.

نکته مهم در آرایه دوره قرنطینه این است که نه تنها از آنچه ممکن است در یک فضا طراحی خوب به نظر برسد آگاهی داشته باشیم بلکه باعث شود احساس خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: رفع اضطراب با تغییر دکوراسیون

تحمل قرنطینه با تغییر دکوراسیون منزل
تحمل قرنطینه با تغییر دکوراسیون منزل

امریکا لاین، طراح به House Beautiful می‌گوید:

برای من، خانه‌ای آرام با یك قلب آرام برابر بازندگی آرام است و من واقعاً با این جمله موافقم.

درهم‌ و برهمی ازلحاظ بصری بسیار زیاد ناراحت‌ کننده است بخصوص در دوره هجوم بیماری همه‌ گیر کرولا که با تأثیرات آن بر سلامتی، شیوه زندگی اجتماعی و اقتصادی ما به‌هم‌ ریخته شده و اخیراً همه ما با مشکلات زیادی روبرو شده‌ایم.

تحمل این وضعیت بدون شکستن روحی و ناراحت و استرس بسیار سخت است. آخرین چیزی که ما باید به یک وضعیت استرس‌زا اضافه کنیم، یک‌خانه کثیف و شلخته است! حفظ آرامش و جمع‌ آوری و مرتب بودن خانه برای ارتقای کیفیت زندگی ما ضروری است. داشتن یک‌ خانه منظم نقش زیادی در زندگی با آرامش در قرنطینه بازی می‌کند.

به مواردی که شما را در خانه خوشحال می‌کند و چیزهایی که می‌شود تغییر داد توجه کنید، توجه کنید و بعد تغییر یا طراحی کنید!

مری الیزابت آندریتیس / مجله House Beautiful

ترجمه از مجله زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا